یکی از نواحی گردشگری بکر و پرجاذبه در اطراف کرج آبشار چاران بوده که شما در این بخش زیبایی‌ های آن را می‌ شناسید. در نزدیکی سد امیرکبیر می‌ توانید با این آبشار مرتفع آشنا شوید.

دیدنی آبشار چاران

طبیعت بکر آبشار چاران:

این نواحی یکی از مناطق خوش آب و هوا برای گردش و پیاده روی هستند. همانطور که مشاهده می‌ کنید این نواحی طبیعت بک و زیبایی دارد. با سرازیر شدن آبشار از میان صخره‌ های سنگی شما چشم‌ اندازهای ویژه‌ ای را مشاهده می‌ کنید. دیدنی های کرج با زیبایی های متنوع را در این بخش مطالعه می کنید.

روستای چاران

مسیر دسترسی به آبشار:

برای دسترسی به این آبشار مرتفع و دیدنی‌ های آن باید به نزدیکی سد امیرکبیر سفر کنید. در ابتدای مسیر روستای خور روستای با نام چاران واقع شده است که می‌ توانید از طبیعت صخره آن و آب‌ های آن دیدن کنید. در مسیر دسترسی به این نواحی نیز با جاذبه‌ های دیگری روبرو می‌ شوید.

بخوانید:  معرفی موزه لیورپول و آشنایی با جاذبه های تماشایی آن

منطقه بکر چاران

ارتفاع این آبشار ۱۰ متر بوده و دسترسی به آن نیز نسبتاً راحت می‌ باشد. همانطور که اشاره شد، شما باید از مسیر روستایی با همین نام عبور کنید. در انتهای مسیر یک پیاده‌ روی یک ساعته دارید که در طی مسیر نیز زیبایی‌ های زیادی را تجربه می‌ کنید. در مسیر پیاده‌ روی باید لباس و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

مسیر پیاده‌ روی این آبشار چندان سخت نبوده اما نیاز به یک آمادگی بدنی دارد. پس در صورتی که فرزندان کوچک دارید، باید برای پیاده‌ روی در این مسیر برنامه‌ ریزی بهتری داشته باشید و با تجهیزات بهتری راهی سفر شوید.

شگفتی های چاران

موقعیت آبشار:

این آبشار در منطقه خوش آب و هوا و در ارتفاعات کوهستانی روستای با همین نام واقع شده است. به همین دلیل شرایط آب و هوای آن معتدل خنک و مطبوع خواهد بود. شما می‌ توانید در فصل‌ های مختلفی از سال به این نواحی سفر داشته باشید. سفر در فصل بهار تجربی بکر و فوق العاده بوده که شما باید این تجربه را داشته باشید. در فصل بهار سرسبزی این نواحی دو چندان شده و شما با عبور از دل روستا می‌ توانید طبیعت بکر و سرسبزی را مشاهده کنید.

بخوانید:  بزرگ ترین صحرای نمک دنیا و دانستنی های جالب درباره سفر به آن

اقامت در منطقه:

در مسیر بازدید از آبشار چاران شما امکان اقامت نیز دارید شما می‌ توانید در طبیعت اطراف این آبشار اسکان داشته باشید. همچنین برای شما علاقه مندان در دل روستا خانه‌ها و کلبه‌ های روستایی و بوم گردی وجود داشته که می‌ توانید از امتیاز آنها برای اقامت استفاده کنید.

چشم انداز چاران

در سفر خود به این نواحی از چه جاذبه‌ هایی دیدن می‌ کنیم؟ در سفر به این نواحی تجربه‌ های متعددی خواهید داشت. با عبور از میان روستا باغ‌ ها و مزارع آن را مشاهده می‌ کنید. در طی راه نیز با پیاده‌ روی یک ساعته و عبور از پلکان‌ های زیبا و دیدنی می‌ توانید مناظر آبشار را مشاهده کنید. اطراف این آبشار نیز سرسبز و تماشایی بوده و مکان بکری برای اسکان می‌ باشد.

شما می‌ توانید با قدم زدن در دل روستا تجربه‌ های جدید و جذابی داشته باشید و از نزدیک با زندگی روستایی این نواحی آشنا شوید. آرامشی که در دل این روستاها وجود دارد گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند. روستای ورده کرج و روستای آتشگاه کرج نیز از دیدنی های این نواحی هستند.

بخوانید:  دیدنی های شبه جزیره بالکان با جاذبه های تماشایی

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *