روستای جنگلی قرن‌ آباد که از توابع استان گلستان بوده مقصد نابی برای گردشگران است. این روستا طبیعت جنگلی زیبایی داشته و به دلیل آب بندان خود شهرت زیادی دارد. در این بخش می‌ توانید با آب بندان قرن‌ آباد آشنا شوید.

جنگل های قرن آباد

معرفی آب بندان قرن‌ آباد:

با سفر به این موضوع را تجربه‌ های خاصی همراه شما خواهد بود. شما می‌ توانید مناظر جنگلی و بکری را در این نواحی مشاهده کنید. درختان مرتفع که در این منطقه ییلاقی وجود دارد. طبیعت سرسبزی را به ارمغان  آورده است. آب و هوای این منطقه بسیار معتدل بوده و شما می توانید در تابستان ساعات خوشی را در این نواحی تجربه کنید.

نواحی قرن آباد

این روستا برای اقامت شما نیز گزینه بسیار مناسبی است. زیرا با وجود اقامتگاه‌ های بوم گردی توجه شما را جلب می‌ کند. جالب است بدانید که این روستا پیشینه و قدمت تاریخی زیادی دارد و در گذشته بخشی از مازندران بوده است. در شاهنامه نیز گاهاً اسم این روستا عنوان شده است. امروزه می‌ توانید اثر تاریخی متنوعی را در این روستا مشاهده کنید.

بخوانید:  کویر رضا آباد سمنان و دیدنی ها و تفریحات آن

آب بندان قرن آباد

جلوه‌ های طبیعی قرن‌ آباد:

همانطور که اشاره شد، یکی از دیدنی‌ های این نواحی آب بندان قرن‌آباد بوده که جلوه بسیار زیبایی برای علاقه مندان دارد. این دریاچه نسبتاً کوچک شکوه و طراوت زیبایی را به این نواحی جنگلی بخشیده است و موجب شده تا برکت این روستا چند برابر شود. این آب بندان تابلوی نقاشی روستا بوده و با درختانی که دور تا دور آن را احاطه کرده‌ اند. شما مناظر زیبایی را مشاهده می‌ کنید.

طبیعت جنگلی قرن آباد

این آب بندان توجه گردشگران را به خوبی جلب کرده است. دریاچه نسبتاً کوچک که عمق آب آن زیاد نیست. اما همین آب موجب شده که کشاورزی و شالیزارهای این منطقه رونق بیشتری داشته باشند. همانطور که مشاهده می‌ کنید، اطراف این آب بندان دارای دشت‌ های وسیع و سرسبزی بوده که محل چرای دام‌ ها می‌ باشد.

از سوی دیگر وجود این آب بندان موجب شده تا طراوت و سرسبزی این نواحی نیز بیشتر شود. شما می‌ توانید با اقامت در اطراف این دریاچه روز خوبی را سپری کنید.

بخوانید:  جزیره سنت مارتن و دانستنی های گردشگری این جزیره دیدنی

امامزاده طیب قرن‌ آباد:

یکی دیگر از دیدنی‌ های روستا که آرامش خاصی را به گردشگران می‌ بخشد. این زیارتگاه مقصد علاقه‌ مندان زیادی بوده و همانطور که مشاهده می‌ کنید، سازه نسبتاً قدیمی دارد. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این زیارتگاه به این نواحی سفر می‌ کنند.

جاذبه های قرن آباد

زمان مناسب برای سفر:

این نواحی جنگلی طراوت زیادی دارد و همانطور که اشاره شد، یک منطقه ییلاقی می‌ باشد. شما می‌ توانید در فصل بهار که آب و هوا در بقیه نقاط مازندران گرم است به این نواحی سفر کنید و از سرسبزی و هوای مطبوع آن لذت ببرید. در فصل‌ های دیگر سال نیز امکان سفر به نواحی برای شما وجود دارد.

این روستا از مکان های دیدنی گلستان بوده و شما می توانید با دیدنی های بیشتری از استان گلستان نیز آشنا شوید. دیدنی های آق قلا گلستان نیز با تنوع زیبایی های خود مورد توجه بوده و شما می توانید در لینک با این نواحی نیز بیشتر آشنا شده و اطلاعات گردشگری کسب کنید.

بخوانید:  حمام گوگردی تفلیس و جاذبه های آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *