راور یکی از نواحی زیبا و دیدنی در استان کرمان بوده که در شمالی ترین ناحیه استان واقع شده است. شما می‌ توانید در این بخش با دیدنی‌های راور بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با راور

دیدنی‌ های راور را بشناسیم:

این شهر دیدنی و تفریحی در فاصله ۱۴۰ کیلومتری کرمان قرار دارد. شما می‌ توانید در این نزدیکی با زیبایی‌ های زیادی روبرو شوید. این منطقه بر سر راه کویر کرمان واقع شده و یک ناحیه گردشگری قدیمی است. در این بخش به معرفی مکان های دیدنی کرمان پرداخته ایم که با آن آشنا می شوید.

مکان دیدنی راور

خدمت تاریخی و گفته‌ ها درباره این ناحیه نشان می‌ دهد که این منطقه ۱۶ قرن پیش محل زندگی زرتشتیان بوده و خاور زمین نامیده می‌ شده است. هر ساله بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی به این نواحی سفر می‌ کنند.

آبشار مکی:

این آبشار دیدنی در ۳۵ کیلومتری راور واقع شده آبشاری که از دل کوه سرازیر می‌ شود و در جریان رودخانه خود زیبایی های زیادی را همراه می‌ آورد. این نواحی با زیبایی‌ های خود می‌ تواند مورد توجه شما باشد.

بخوانید:  بازدید از مرداب نیلکوه با طبیعت بکر و دیدنی

برج امیر نخعی:

برج دیدنی زیبا بوده و جاذبه‌ های گردشگری زیادی دارد. در دوران پهلوی این برج قدمت زیادی داشته و یکی از آثار ملی به شمار می‌ آید. این برج معماری فوق العاده‌ای داشته که شما از نزدیک از آن دیدن می‌ کنید.

سفر به راور

منطقه حفاظت شده دربند راور:

این نواحی حفاظت شده ارتفاعات زیبایی داشته و محلی برای نگهداری انواع پرندگان می‌ باشد. گیاهی و جانوری در این منطقه متنوع هستند. همچنین محل زندگی یوزپلنگ آسیایی، مارال و انواع دیگری از حیوانات می‌ باشد.

ارتفاعات راور

روستای گوجر:

بخش دیگری از دامنه‌ های گردشگری به شمار می‌ آید. روستای گردشگری مناسبی برای کشاورزی می‌ باشد. محصولات مهمی هم چون گندم  و  جو در نواحی کشت این می‌ شود. مردمان این روستا به قالی بافی نیز مشغول هستند. دیدنی های راور علاقه مندان زیادی دارد.

دیدنی های راور

یخدان راور:

این سازه گردشگری و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد و نشان دهنده معماری‌ های قدیمی ایران می‌ باشد. این یخدان ۶۰ متر طول و ارتفاع آن به ۵ و ۶ متر می‌ رسد. یکی از بناهای مهم این بوده که در عصر قاجار ساخته شده است، در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از کرمان و انتهای خیابان امام می‌ توانید از این بنا دیدن کنید. این بنا دارای دو پوشش بوده و در طی تاریخ کاربردهای زیادی داشته است.

بخوانید:  پارک ملی بنف کانادا و با جاذبه های دیدنی و طبیعت چشم نواز

بنای تاریخی راور

برج فیض آباد:

این برج نیز یکی دیگه از سازه‌ های قاجاری به شمار می‌ آید که در بخش شهرستان راور واقع شده است. این برج یکی از دیدنی‌ های راور برای علاقه مندان بوده و گردشگران زیادی دارد. این برنامه یکی از سازه‌ هایی بوده که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه راور

این نواحی دیدنی‌ های زیادی داشته و شما می‌ توانید با زیبایی‌ های زیادی از آن روبرو شوید. در فصل‌ های مختلفی از سال امکان گردش در این نواحی برای شما علاقه مندان وجود دارد. این شهر از دیدنی های کرمان بوده و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *