از جمله کارهایی که به منظور نوسازی خانه و زیبایی بخشیدن به فضای داخلی آن انجام می گیرد رنگ کردن دیوار ها بوده که به طور معمول هر چند سال یک بار این عمل صورت گرفته و اصول و مراحل خاص خود را دارد که برای نتیجه گیری بهتر باید نسبت به آن ها آگاهی داشت. از این رو اگر تمایل به انجام این امر دارید با کمک و بهره مندی از تکنیک های حرفه ای نقاشان و ترفند های داخلی می توانید بدون هیچ گونه نقصی دیوار های منزل خود را رنگ کنید. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان به آموزش رنگ آمیزی دیوار بپردازیم.

آموزش مراحل رنگ آمیزی دیوار

زمانی که تصمیم دارید منزل خود را نقاشی کنید امکان دارد با مشکلات اساسی و زیادی رو به رو شوید به منظور برطرف کردن این گونه مشکلات بایستی آموزش های موردنیاز را یاد بگیرید تا بتوانید بدون نقص به ترمیم و بازسازی پوشش دیوار پرداخته و آن را به خوبی رنگ بزنید.  بدین ترتیب آموزش رنگ آمیزی دیوار از بهترین راهکار ها برای یاد گرفتن طریقه رنگ کردن خانه و دیوار های داخلی آن می باشد.

وقتی که دیوار های منزلتان احتیاج زیادی به ترمیم و نقاشی جدید دارند شما شاید دچار وسوسه شوید که یک قلم نقاشی را برداشته و شروع به کار کنید. ولی پیش از این که به انجام این امر بپردازید آگاهی از اصول و تکنیک های بنیادی رنگ کردن می تواند به منظور صرفه جویی در زمان و تلاش گرانبهای شما مفید و موثر باشد. معیار اصلی دستیابی به سطحی صاف و بدون شکاف می باشد که برای این امر باید سطح زیری کار را یکپارچه نمایید. پس از تمیزکاری دیوار و زدن یک لایه پرایمر می توانید رنگ موردنظر خود را انتخاب کرده و به دیوار بزنید. در ادامه مراحل صحیح و اصولی رنگ زدن دیوار را معرفی و شرح داده ایم.

سنباده زدن

به منظور دستیابی به دیواری که به درستی رنگ شده در ابتدای کار باید آن را به شکل صاف و صیقلی در آورید. سنباده کاری در واقع مواردی همچون بتونه کاری، جای میخ و سوراخ های روی دیوار را یکدست می کند. تمامی قسمت های دیوار را از کف تا سقف با کاغذ سنباده مناسب به خوبی سنباده کاری کنید. بهتر است تا جای امکان دیوار را یک بار به شکل عمودی و یک بار به شکل افقی سنباده بزنید.

بخوانید:  روش های از بین بردن مایت های خانه

استفاده از پرایمر

نقاشان حرفه ای قبل از رنگ زدن همه سوراخ ها و برجستگی و فرورفتگی ها را بتونه کاری می کنند. ولی در صورتی که به طور مستقیم روی بتونه را رنگ بزنید بتونه رطوبت رنگ را جذب کرده و رنگ به شکل مات در می آید. پس از خشک شدن رنگ این قسمت ها به شکل آشکاری با تمامی قسمت های دیوار فرق دارد. افراد حرفه ای به منظور پرهیز از این کار پیش از رنگ زدن از پرایمر استفاده می کنند.

محکم کردن چسب ها با کمک کاردک

در اتمام کار رنگ آمیزی دیوار و بعد از برداشتن چسب قرنیز ها، در صورتی که مشاهده کردید رنگ روی آن ها شره کرده قطعا ناراحت کننده خواهد بود. به منظور پیشگیری از ریخته شدن رنگ بر روی قرنیز ها از نوار چسب استفاده می کنند. ولی افراد حرفه ای یک تکنیک در انجام این امر دارند پس از چسباندن چسب ها کاردک را بر روی نوار چسب کشیده تا به خوبی به قرنیز چسبیده شود و رنگ قادر نباشد از لبه های آن نفوذ پیدا کند. چسب کاغذی دو الی ۵ سانتی به منظور پوشش دهی لبه ها و قرنیز ها بهترین گزینه می باشد.

رقیق کردن رنگ

نکته مهم در یک رنگ آمیزی اصولی و مشخص نبودن خط های قلم مو رقیق نمودن رنگ می باشد. این عمل دو فایده به همراه دارد. نخست این که میزان سرعت خشک شدن رنگ را کاهش داده و به شما فرصت زیادتری به منظور اصلاح نمودن کار می دهد در صورتی که اصلاحات را بر روی رنگ خشک شده انجام بدهید رد قلم مو بر روی دیوار باقی خواهد ماند. از سوی دیگر رنگ رقیق رد قلم مو و لکه ها را به صورت کمتری نشان داده و معمولا نقاشان حرفه ای برای رنگ کردن دیوار و اشیا مختلف رنگ را به صورت رقیق در می آورند.

بخوانید:  چیدمان خانه ستون دار و نکاتی در طراحی خانه های دارای ستون

استفاده از پارچه برزنتی

نقاشان حرفه ای به هیچ عنوان از پارچه ملحفه برای پوشش دادن سطح خانه استفاده نمی کنند. چرا که این نوع پارچه قادر نمی باشد از نفوذ قطره های رنگ جلوگیری کند و بدین ترتیب سطح زمین لکه دار می شود. در صورتی که از یک پلاستیک ضخیم نیز استفاده نمایید رنگ به صورت خیس باقی می ماند و به کف کفش ها چسبیده و در تمامی قسمت های خانه پخش می شود. بنابراین بهترین انتخاب استفاده از پارچه برزنتی می باشد.

به نوبت رنگ زدن دیوار ها

شاید تصور کنید که روش راحت آن بوده که تمامی اتاق را به شکل یک جا و در یک مرحله رنگ آمیزی نمایید. نقاشان حرفه ای در آغاز کار قسمت های حاشیه دیوار را رنگ کرده و فورا تمامی قسمت های آن را با استفاده از غلطک رنگ کرده و بعد به رنگ آمیزی دیوار بعدی بپردازید. با این عمل غلطک و قلم مو با یکدیگر به درستی مخلوط می شوند. زمان کار کردن با قلم مو و غلطک، سطل رنگ و وسیله ای را که استفاده نمی کنید را با استفاده از یک حوله نمناک پوشش داده تا خشک نگردند.

شستن غلطک

پیش از بکار بردن غلطک آن را شستشو دهید تا ذره های گرد و غبار غلطک در زمان رنگ آمیزی بر روی کار ننشیند  علت دون دون شدن رنگ با غلطک همین امر می باشد. رولر غلطک را با مقداری آب و صابون مایع شستشو داده و دستتان را از قسمت بالا تا پایین رولر و برعکس حرکت بدهید تا کل ذره های اضافی فیبر ها به درستی جدا گردند.

تمیزکاری دیوار ها

از دیگر مراحل آموزش رنگ آمیزی دیوار نظافت دیوار ها باشد و بدین گونه رنگ بر روی سطوح کثیف و چرب قرار نمی گیرد. مکان هایی همچون سقف آشپزخانه ها، دیوار رنگ شده اتاق بچه ها و اطراف کلید های برق که با دست کثیف لمس شده به خوبی رنگ نمی گیرند. افراد حرفه ای این سطوح را در ابتدا تمیز کرده و بعد به رنگ زدن آن ها می پردازند. ترکیبات شوینده مناسب این سطوح در بازار وجود داشته و بر اساس مقدار و نوع آلودگی و کثیفی می توانید ترکیب مورد نیاز برای تمیزکاری آن را فراهم کنید.

بخوانید:  ایده محوطه سازی با چمن مصنوعی برای حیاط، باغ، تراس و روف گاردن

رنگی کردن کامل قلم مو

افراد حرفه ای قلم مو را درون سطل رنگ فرو برده و چند ضربه به اطراف سطل زده تا بدین گونه قطره های درشت رنگ جداسازی شده و رنگ کردن را آغاز نمایند.

کشیدن قلم موی رنگ به منظور جلوگیری از چکه کردن

هنگامی که قلم مو به طور کامل به رنگ آغشته می باشد رنگ در قسمت حاشیه ها و لبه های کار چکه می کند و سرازیر می گردد. راهکار این بوده که در ابتدا قسمت نوک قلم مو را بر روی سطحی بکشید. وقتی که مقدار رنگ روی قلم مو کاهش پیدا کرد سطح زیادتری از قلم مو را درگیر نموده و رنگ را بر روی سطح موردنظر بکشید. قلم مو را به گونه ای به حرکت در آورده که قسمت پهنای قلم مو مسیر نوک آن را دنبال کرده و رنگ را بر روی سطح قرار دهد. امکان دارد به اجبار این عمل را چندین بار در هر جایی انجام بدهید تا به طور کامل از رنگ پوشانده شود اما مطمئن خواهید شد که رنگ بر روی دیوار چکه نخواهد نمود.

     

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای آشنایی با مطالبی همچون معرفی انواع دیوار پوش چوبی و رنگ های مدرن در دکوراسیون بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *