عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر اجباری شدن اخذ شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی به منظور بهبود روند فعالیت‌های اقتصادی کشور گفت: در قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار همان شناسه‌ای که سامانه جامع به فرد متقاضی مجوز اعطا می‌کند را به‌عنوان مجوز محسوب می‌کنیم.

وی بیان کرد: در قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار قید شده که ماموران اماکن، ماموران امنیتی و دستگاه‌های نظارتی در مراجعه به کسب و کار چیزی جز شناسه یکتای فعال اقتصادی را نمی‌توانند از آنها درخواست کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس توضیح داد: شناسه یکتا عملا نوعی نظم‌بخشی به مجوز‌ها است و همه چیز را هم تسهیل می‌کند و هم به آن نظم می‌دهد. 
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت به‌دنبال این است که تمامی فعالان اقتصادی که مجوز کاغذی دارند را شناسایی و برای آنها شناسه یکتا صادر کند تا تمام مشاغل مجوز‌های الکترونیکی و برخط داشته باشند.

بخوانید:  فرآیند اخذ رای از ساعت ۸ صبح روز جمعه انجام می‌پذیرد

زنگنه در ادامه با بیان اینکه داشتن شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی به اندازه داشتن کد ملی دارای اهمیت است، افزود: شناسه یکتا منحصر به هر فعالیتی است و امکان نظارت از سوی دولت و ارگان‌ها مربوطه بر هر فعالیت اقتصادی را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: گرفتن شناسه یکتا در مرحله اول جلوی قاچاق و اقتصاد زیرزمینی را نمی‌گیرد و برای مبارزه با قاچاق کالا باید شناسه‌های کالایی را ضروری کرد.

وی ادامه داد: گرفتن شناسه یکتا نظم‌بخشی به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار است در واقع این شیوه برای نظم‌بخشی به بازار است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: هر چیزی که باعث شود بانک‌های اطلاعاتی ما را تقویت و ارتقا دهد قطعا برای تصمیم‌گیران و کسانی که می‌خواهند مدیریت کلان حوزه اقتصاد را داشته باشند موثر است.

بخوانید:  ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: گرفتن شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی هم به نفع مردم و هم به نفع بنگاه‌های اقتصادی است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *