مراسم بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، شامگاه یکشنبه -۱۳ خرداد ۱۴۰۳- در محل سفارت کشورمان در کویت برپا شد و تعدادی از علما و ائمه جمعه و جماعات مساجد کویت، اعضای انجمن دوستی ایران و کویت، نمایندگان پارلمان سابق، شخصیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین جمع کثیری از ایرانیان مقیم این کشور و شیفتگان راه امام (ره) با حضور پرشور خود یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

محمد توتونچی سفیر کشورمان در کویت طی سخنانی بزرگداشت یاد و نام امام امت را از شعائر اسلامی نظام دانست و گفت: به رغم توطئه‌ها و تبلیغات خصمانه و ترفندهای استکبار جهانی، اندیشه‌های ناب امام (ره) همچنان در میان مسلمانان جهان ریشه دوانده و توجه مردم دنیا را به خود جلب کرده است.

توتونچی افزود: فلسطین در منظومه فکری امام خمینی (ره) از جایگاه رفیعی برخوردار بود و ایشان پس از تشکیل نظام اسلامی در گام اول با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» عملاً قضیه اشغال فلسطین و قدس شریف را از حاشیه به متن زندگی دینی مسلمانان آورد، اقدامی که اجازه نداد تا جوامع اسلامی فلسطین را فراموش کنند.

بخوانید:  تماس‌های تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان در ۵ کشور منطقه

وی افزود: دهه‌ها قبل و در دورانی که به خیال دولت‌های مستکبر حامی رژیم صهیونیستی مساله فلسطین تمام شده به حساب می‌آمد و دیگر جایی در افکار عمومی ملت‌ها نداشت، امام خمینی (ره) با ایجاد یک تحول بزرگ، حرکت بیداری را در امت اسلامی به وجود آوردند و دفاع از مساله فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را به مساله اول جهان اسلام تبدیل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دشتی از روحانیون برجسته کویت طی سخنانی در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) برای رویارویی با ظلم و ستم و بازگرداندن عزت و شرافت به امت اسلامی، وجدان بیدار انسانی را مورد خطاب قرار داده و بخش روشنی از تاریخ بشریت را رقم زده است.

آنتوان بارا متفکر سرشناس مسیحی دیگر سخنران این مجلس بود که امام خمینی (ره) را «رجل قرن» و بزرگ مرد تاریخ توصیف کرد و نقش ایشان در همزیستی ادیان الهی و تعمیق صلح و دوستی و تفاهم میان آنان را ستود.

بخوانید:  باید ایرانی پیشرفته مطابق خواستگاه انقلاب داشته باشیم/ حرفهای وزیر خارجه روحانی به درد شعار دادن می‌خورد 

عبدالهادی الصالح وزیر پیشین دولت کویت گفت: راهی که امام راحل فراروی مسلمانان گشود پس از ۳۵ سال از رحلتش نه تنها کم فروغ نشده بلکه انوار هدایتگر آن در جوامع گوناگون جهان قابل مشاهده است و روشن ترین آن در فلسطین است.

در این مراسم چند تن از علما و شاعران و مرثیه سرایان ایرانی و عرب سروده‌هایی در رثای امام فقید و نقش آن حضرت در بیداری مسلمانان و حمایت از نهضت های اسلامی بویژه در فلسطین اشغالی قرائت کردند که موجب تحسین حضار قرار گرفت.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *