سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به سیل مشهد گفت: تذکر امروز بنده در خصوص مصوبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ شورای اسلامی شهر تهران که شهرداری ملزم به ارائه برنامه جامع پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگاری با تغییرات اقلیم شهر تهران است، می‌باشد. این برنامه بعد از چندین سال هنوز ارائه نشده است و شهرداری موظف بود ۴ ماه بعد از تصویب آن در قالب لایحه‌ای برنامه خود را به شورای شهر ارائه کند.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به تغییرات اقلیمی و محیط زیستی که امروز کشور و شهر تهران با آن رو به روست باید برنامه‌ای و اقدامات جدی در این زمینه از سوی نهاد‌های مربوطه و شهرداری تهران ارائه شود تا شهر و شهروندان در تغییرات اقلیمی آسیب کمتری ببینند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: این مصوبه مربوط به این دوره نیست؛ اما کوتاهی در این دوره صورت گرفته که با توجه به افزایش روز افزون تغییرات اقلیمی به ویژه در نوع بارش و گرمایش هوای شهر تهران از شهرداری انتظار می‌رود تا نسبت به ارائه این طرح‌ها که موجب کاهش تغییرات می‌شود، اقدام نماید.

بخوانید:  از کشف کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق تا توقیف بی‌ام‌و ۵ میلیارد تومانی

نجفی در تذکری دیگر با اشاره به کمیته حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب گفت: کمیته‌ای به منظور حمایت و برنامه ریزی در خصوص مشاغل خانگی در شهرداری تهران وجود دارد که بنده و خانم شمس احسان به عنوان ناظر شورا در این کمیته عضو هستیم؛ اما متاسفانه جلسات این کمیته که به ریاست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است برگزار نمی‌شود؛ لذا نسبت به عدم برگزاری جلسات این کمیته و عملا غیرفعال شدن آن تذکر و انتظار دارم معاونت فرهنگی و اجتماعی مأموریت‌های خود در این کمیته که مصوبه شورا می‌باشد؛ انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسات این کمیته از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار نمی‌شود. مشاغل خانگی و کارآفرینی اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی‌تر داشت.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *