پاسپورت یا گذرنامه یکی از مدارک شناسایی بوده که برای سفر و مهاجرت کردن نیاز دارید. همانطور که می‌ دانید پاسپورت‌ ها دارای رنگ‌ های مختلفی بوده و در این بخش می‌ توانید انواع رنگ بندی پاسپورت‌ها آشنا شوید.

چند رنگ پاسپورت

انواع رنگ بندی پاسپورت‌ ها را بدانید:

در جهان ۱۹۹ تا پاسپورت وجود داشته که از میان آنها رنگبندی‌ های مختلفی وجود دارد. هر یک از رنگ‌ های پاسپورت برای سفرهای مختلفی استفاده می‌ شود. رنگ بندی پاسپورت‌ ها در جهان به چهار دسته تقسیم می‌ شود. حدوداً می‌ توان گفت ۶۶ نوع پاسپورت قرمز در جهان وجود دارد ۴۴ پاسپورت به رنگ سبز هستند. ۸۲ پاسپورت به رنگ آبی می‌ باشد و ۷ پاسپورت نیز رنگ مشکی دارند.

پاسپورت رنگ سبز:

اولین رنگ استفاده شده در میان پاسپورت‌ ها پاسپورت رنگ سبز است. این نوع پاسپورت در میان کشورهای عربی و اسلامی محبوبیت زیادی دارد. گذرنامه‌ های کره جنوبی که یکی از پرقدرت‌ ترین گذرنامه‌ ها هستند به رنگ سبز می‌ باشد. چندی از کشورهای خاورمیانه دارای این نوع پاسپورت‌ها بوده و می‌ توان گفت که در شمار ۱۲ پاسپورت محبوب دنیا قرار دارد.

بخوانید:  اختصاص 12 هزار میلیارد ریال برای تامین آب شرب البرز - ارموت و تکیه طالقان

انواع رنگبندی پاسپورت ها

پاسپورت رنگ مشکی:

یکی دیگر از انواع پاسپورت‌ ها که شاید دیده باشید، پاسپورت با رنگ مشکی است. پاسپورت‌ ها در واقع کم استفاده‌ ترین انواع پاسپورت‌ها هستند. این پاسپورت‌ها به هیچ وجه به نژادپرستی ربطی ندارند. کشورهای تاجیکستان، فلسطین، کنگو، مالاوی از این نوع پاسپورت‌ها استفاده می‌ کنند.

پاسپورت رنگ آبی:

این نمونه پاسپورت‌ها نیز محبوبیت زیادی دارد. در واقع متداول‌ ترین رنگ نوع پاسپورت‌ها رنگ آبی است. بیشتر از ۱۰ کشور که در ۱۵ کارائیب واقع شده‌ اند، دارای این نوع پاسپورت‌ ها هستند. کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل و آمریکا دارای این نوع پاسپورت‌ ها می‌ باشند. در برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلیس و نروژ نیز این نوع پاسپورت‌ ها وجود دارد.

پاسپورت رنگ قرمز:

این نمونه نیز یکی دیگر از پر استفاده‌ ترین انواع پاسپورت‌ ها به شمار می‌ آید. کشورهای آلبانی، ترکیه، مقدونیه دارای این نوع پاسپورت‌ ها می‌ باشند. رنگ پاسپورت چندان دوره اهمیت نبوده و شما می‌ توانید پاسپورت‌ های با رنگ‌ های مختلف انتخاب کنید. تنها رنگ پاسپورت‌ ها را سازمان صادر کننده تعیین می‌ کنند. شما می‌ توانید انواعی از پاسپورت‌ها را تهیه کرده و در سفر خود از آنها استفاده کنید.

بخوانید:  به زودی، حفر چاه برای رفع مشکل کم آبی در شهرستان البرز  | - ارموت و تکیه طالقان

رنگ های پاسپورت

برای تعیین نوع و رنگ پاسپورت‌ ها هیچگونه اجبار و محدودیتی وجود ندارد. تنها سخت‌ گیری که روی پاسپورت اعمال می‌ شود، جنس نوع پاسپورت بوده که باید مرغوب بوده و کیفیت عوامل شناسایی آن باید بالا باشد. انواع رنگبندی پاسپورت ها را در این بخش مطالعه کردید و با آن آشنا شدید. شما می توانید در ادامه اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

شما برای تهیه پاسپورت باید به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنید. همچنین برای ارائه پاسپورت باید از پیش نوع سفر خود را انتخاب کرده و بعد به این مراکز مراجعه نمایید.

شما با استفاده از پاسپورت‌ ها می‌ توانید سفرهای مختلفی به نواحی مختلف کشور داشته باشید. برخی از این پاسپورت‌ ها مدت زمان دور بوده و شما مجبور هستید که مجدد آنها را تمدید کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

بخوانید:  ترافیک سنگین در آزادراه کرج - تهران دوشنبه 5 شهریور | مدیرکل - ارموت و تکیه طالقان
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *