سرهنگ داوود معظمی گودرزی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: از متهم دستگیر شده بیش از ۵۰ هزار قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد که تاریخ انقضای آنها برای حداقل ۵ سال قبل بود، اما مجرم با چاپ برچسب تقلبی تاریخ انقضا را به سال ۱۴۰۴ تغییر داده بود.

وی افزود: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌نمود مشاهده گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۵۰ هزار قلم انواع داروی تاریخ گذشته از وی کشف شد.

بخوانید:  بدگویی‌های پدرم تحریکم کرد، مادرم را کشتم!

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه متهم با چاپ برچسب‌های تقلبی تاریخ انقضای دارو‌ها را تغییر داده بود بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا به فروش دارو‌های فاسد و تاریخ گذشته تحت عنوان داروی کمیاب و نایاب اعتراف کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی بدون مجوز در فضای مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

بخوانید:  نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *