در مرادبیگ یکی از زیباترین دره‌ های کوهستان الوند بوده که در جنوب شهر همدان واقع شده است. این دره در مسیر خود زیبایی‌ های زیادی داشته و شما می‌ توانید در این نزدیکی از آبشارهای مرتفع و فصلی نیز دیدن کنید.

سفر به مرادبیگ

هر آنچه درباره دره مرادبیگ باید بدانید:

این دره دیدنی با زیبایی‌ های خود مورد توجه است. ۸۰۰ هکتار که در فصل‌ های مختلفی از سال می‌ توانید از آن دیدن کنید. دره گنجنامه نیز در این نزدیکی واقع شده و یکی از راه‌ های باستانی بوده که با بازدید از آن تجربه‌ های خاصی خواهید داشت.

منطقه مرادبیگ

این دره سرسبز و خرم یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا بوده که اولین سکونتگاه‌ های زمان ایلخانی محسوب می‌ شود. تقریباً می‌توان این منطقه را یک منطقه باستانی و قدیمی دانست که ویژگی‌ های گردشگری زیادی دارد. این دره از دیدنی های همدان است که از آن دیدن می کنید.

بخوانید:  بزرگ ترین صحرای نمک دنیا و دانستنی های جالب درباره سفر به آن

طبیعت دیدنی و بکر:

همانطور که اشاره شد، این نواحی از طبیعت فوق العاده‌ای برخوردار هستند. چشم‌ انداز های این نواحی در تابستان دیدنی تر و سرسبزتر بوده چشمه ملک که یکی از چشمه‌ های نزدیکی بوده موجب سرسبزی و طراوت این نواحی می‌ شود. در فصل زمستان نیز ارتفاعات این نواحی پوشیده از برف بوده که در سرسبزی آن بی تاثیر نیستند.

آشنایی با مرادبیگ

قلعه بهمن میرزا:

این قلعه متعلق به نوادگان فتحعلی شاه قاجار بوده و در کنار رودخانه دره مراد بیگ واقع شده است. قلعه‌ای زیبا و دیدنی که با معماری خود جالب توجه است. شما با تماشای این قلعه تجربه ای خاص دارید.

پیاده‌ روی کردن در مسیر دره:

شما می‌ توانید با قدم زدن و پیاده‌ روی در بخش‌ های مختلفی از این دره تجربه‌ های خاصی داشته باشید. در فصل‌ های مختلفی از سال این در مسیر مناسب برای پیاده‌ روی است. به ویژه در زمان تابستان که سرسبزتر بوده و باغ‌ های گوناگون اطراف آن نیز سرسبز می‌ شود.

بخوانید:  روستای قره آغاج و نگاهی به زیبایی های آن

بازدید از مرادبیگ

امامزاده پیررحمان:

اگر از علاقه مندان به جاذبه‌ های مذهبی و فرهنگی اصیل می‌ توانید، سری به امامزاده بزنید. این امامزاده نیز دیدنی بوده و زیارتگاه علاقه‌ مندان زیادی است که با بازدید از آن آرامش خاصی را تجربه می‌ کنید.

رودخانه مرادبیگ

بهترین زمان برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به این نواحی فصل بهار و تابستان بوده که شرایط آب و هوایی معتدل‌ تر است. همچنین در این فصل‌ ها این منطقه طبیعت بکر و سرسبزتری داشته و شما می‌ توانید در دره و دشت‌ های اطراف آن زیبایی‌ های زیادی را مشاهده کنید. آبشار های این نواحی خشک بوده و در واقع این منطقه دارای آبشارهای فصلی است که شما می‌ توانید در فصل بهار یا زمستان شاهد این آبشار ها باشید.

دره مرادبیگ

اسکان در این نزدیکی نیز می‌ توانید کمپ بزنید. شما می‌ توانید به نزدیک‌ ترین مکان رفته و با رزرو هتل نیز چند روزی را در این منطقه اسکان داشته باشید. فاصله این دره تا همدان ۳۰ کیلومتر بوده و به دلیل نزدیکی آن به هتل‌های نزدیک شهر هم بروید. مکان های دیدنی همدان را در لینک بشناسید.

بخوانید:  نگاهی به ارزان ترین کشورها برای زندگی

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *