علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری اظهار کرد: چالشهایی ناطر به معیشت مردم داریم. در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده ای برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید به سمت عینیت بخشی به آنها برویم و کشور را آباد کنیم و یک ایران پیشرفته مطابق آنچه خواستگاه انقلاب است داشته باشیم و الگوی مناسب و شکل گیری تمدن داشته باشیم.

وی افزود:بنده ۱۴ بسته را آماده کردم که در ایام مناظرات و برنامه های کارشناسی آن را باز می‌کنم. نگاه ما زیست بومی است اینکه یک مشکل را در هر نقطه ای حل کنیم یا بگذاریم مشکلی پیش بیاید را نمی‌پسندیم. معتقدیم باید با انسجام بتوانیم گامهای بلندی را برداریم و عقب افتادگی در دوران ستم شاهی را جبران کنیم.

حرفهای وزیر خارجه روحانی به درد شعار دادن می‌خورد 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت :کسانی که میتوانستند کاری نکردند مثل وزیر خارجه دولت روحانی که حرفهایش فقط به درد شعار دادن میخورد و فردا با عدد و رقم جواب می دهم. بعضی‌ها باید محاکمه می‌شدند. در قضیه کرسنت که ۵۳ میلیارد دلار و میلیاردها دلار دیگر به کشور ضرر زدند و این موضوع از قصور گذشته و عامدانه بود.

بخوانید:  اطلاع یافتن ستادهای نامزدهای انتخابات از محورهای مناظره‌ها و میزگردها قبل از آغاز برنامه

زاکانی تصریح کرد: بسته تحولی ما این است که یارانه انرژی به عنوان طلایار که دیشب به آن پرداختم. امکان توجه به معادلات دهکهای اجتماعی را متحول میکند و فقر طلق از ایران حذف نمیشود اما آن گونه محو میشود که نسبت به گذشته همه تعجب کنند چرا که قبلا صورت نگرفته است.

وی همچنین بیان کرد: موضوع دوم ناظر به هوشمندسازی و مترقی سازی کشور است. چون امکانی را ایجاد میکند که امورات کشور در بالاترین سطح شود مثلا در حوزه خودرو و ایجاد آلودگی‌هایی که در سطح ملی رخ میدهد لذا آثار اقتصادی و زیست محیطی دارد. بسته بعد مربوط به مواد غذایی و کشاورزی است. موضوع امنیت غذایی مایه ثبات ماست. در مناظرات گفتم به واسطه پزشک بودن از بعد پزشکی رسالت دارم.

می‌خواهند شهر را گران کنند تا آلودگی کم شود

زاکانی تاکید کرد: بسته چهارم بسته سلامت است. اگر در بسته غذایی شعار این بود که نمیخواهیم کسی گرسنه سر بر بالین بگذارد اینجا شعار این است که کسی به دلیل بی پولی بیماری نکشد.

بخوانید:  ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری انجام می‌شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  متذکر شد: بسته پنجم درباره مسکن و شهرسازی است که بحث مسکن معضل جدی بی خانمانی و دربدری است و بیش از ۴۱ درصد از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و در حوزه شهری هم مردم را به ازارگاه مردم تبدیل کرده است. تفکری که میخواهد تحجر ایجاد کند این است که شهر را گران کند تا آلودگی و ترافیک کم شود.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *