برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با حضور آقای مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

رمز موفقیت استواری و پایداری است

پورمحمدی در ابتدای برنامه اظهار کرد: انسان‌ها باید وظیفه خود را بشناسند و دین‌شناس عمیق باشند و معارف دینی را به دقت دریابند. رمز موفقیت استواری و پایداری است. باید در مقابل مشکلات صبور بود. نکته مهم آن است که زندگی را باید با برنامه‌ریزی مدیریت کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بحث سیاست خارجی بسیار مهم و اساسی است. بسیاری از نیازمندی‌ها در گروی ارتباطات است. کشور باید در به عرصه‌های مختلف مثل امنیت و اقتصاد اهمیت دهد. نکته دیگر عزت و پرستیژ است و کشور باید با جایگاهی مناسب به حیات خود اهمیت دهد. 

او گفت: در جامعه ما نکته مهمی وجود دارد و پیامی برای انسان‌ها داریم. ما مدعی ساختن جامعه نیکو برای انسان‌ها هستیم. انقلاب اسلامی مدعی رهاورد مهمی است و بدون تردید با دنیای پیرامونی باید در ارتباط باشیم تا بتوانیم پیام خود را برسانیم.

بخوانید:  رهگذر‌های بین‌المللی فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری‌های تهران

 پورمحمدی بیان کرد: باید بتوانیم از حقوق مظلومان دفاع کنیم و در مقابل قدرت‌های ظالم، جبهه مظلومان را تقویت کنیم و نظم مطلوبی برای دیگران ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بحث سیاست‌خارجه از هر جهت مهم است و برای ما از همه مهمتر است. سیاست خارجی برای ما امتداد سیاست داخلی است. جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که امنیت خود را عملی کند و شهروندان را از تعرض بیگانگان مصون کند.

 پورمحمدی بیان کرد: جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که از عزت لازم برخوردار باشد و توان داخلی بزرگی داشته باشد. بدون داشتن قدرت و توان لازم نمی‌توان در عرصه خارجی امنیت خود را تامین کرد. برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک باید توان داخلی خود را بهبود بخشیم.

در عرصه بین‌الملل در جایگاه مناسبی هستیم

وی گفت: مناسبات خارجی بعضا برای رقابت و بعضا برای تامین اهداف است. استعداد لازم را باید برای تامین خواسته‌ها داشته باشیم. رهبری همیشه بیان کردند که ما باید دولت و ملت قدرتمندی داشته باشیم تا از حقوق خود در داخل و خارج دفاع کنیم.

بخوانید:  دانشگاه شریک نظام حکمرانی در سطوح محلی، ملی و فراملی است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز در عرصه بین‌الملل در جایگاه مناسبی هستیم، گفت: در تعارض با دشمنان و اقدامات آن‌ها باید ظرفیت‌های خود را تقویت کنیم.

 پورمحمدی بیان کرد: ما در منطقه حساسی هستیم و این منطقه از گذشته مورد توجه همه اقوام بوده است. از جهت موقعیت سیاسی، مادی و منابع و دسترسی‌های آبی  تاثیرگذاریم و در یک میدان سخت قرار داریم و این میدان سخت شرایط ویژه‌ای دارد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *