سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری بیان کرد: جا دارد یادی کنیم از تمام شهدایی که تصاویر بلندشان شاهد و ناظر این جلسه است و سپاسگذارم از زحمات صدا و سیما به ویژه در اقداماتی که در دوره اول و دوم انتخابات مجلس انجام دادند و در استمرار آن هم در انتخابات ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی ادامه داد:  برابر اصل ۱۳۱ قانون اساسی در حوادثی که منجر به کوتاه شدن زمان یک دولت میشود مسئولیت اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور و مسئولیت نظارت بر انتخابات برعهده شورای نگهبان است، ازشورای نگهیان تشکر میکنم که با تلاش شبانه روزی باعث شد تا ۶ نامزد محترم که واجد شرایط هستند به مردم معرفی شوند. کمیسیون بررسی تبلیغات ذیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات انجام وظیفه میکند و موظف است به رعایت قانون در بررسی و کنترل برنامه‌هایی که در صدا و سیما پخش میشود.  

بخوانید:  گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان

شاهچراغی افزود: آنچه که قطعی است توجه به قانون است و با توجه به شناختی که از نامزد‌های محترم داریم انشاالله هرآنکس را که مردم تشخیص دهند در این جایگاه خواهند نشست، انشالله همراه با هم و در کنار هم انتخاباتی پرشور و سالم داشته باشیم.  برابر قانون نمایندگانی از شورای محترم نگهبان، دستگاه قضایی و وزارت کشور و صدا و سیما حضور دارند، برنامه‌ها رصد میشود و انشالله به بهترین نحو این کار انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: هیات اجرایی که برابر قانون با مسئولیت وزیر کشور شکل میگیرد ناظر بر اقدامات کمیسیون است و ما در جلسات مکرری که برگزار میشود  تا روز نهایی انتخابات گزارشات، تعاملات و… را ارائه خواهیم کرد و انشالله به نحو شایسته از پس این وظیفه برخواهیم آمد.

 

 

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *