یکی از نواحی زیبا و پرجاذبه ایران بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند. منطقه‌ ای با شرایط آب و هوایی معتدل و طبیعت بکر شما در این بخش با دیدنی‌ های رودبار بیشتر آشنا می‌ شوید.

معرفی دیدنی‌های رودبار:

این مقصد گردشگری خوش آب و هوا با وجود طبیعت بکر خود در روستاها نیز علاقه مندان زیادی دارد. این نواحی  دارای رودخانه‌ های متعدد و ییلاق‌ های مختلفی بوده می‌ توانید در این بخش با محبوب‌ترین این جاذبه‌ها آشنا شوید. بهترین دیدنی های رشت را می توانید در این نواحی مشاهده کنید.

طبیعت رودبار

ییلاق سیدشت:

یکی از نواحی محبوب در ییلاقات شمال رودبار که در فصل‌ های مختلفی از سال دارای زیبایی است. این ییلاق در ارتفاعات کوه‌ های درفک واقع شده و محل اقامتی مناسب برای شما عزیزان است. انواعی از درختان بلوط فندق و راش در این نواحی دیده می‌ شود.

ارتفاعات تفریحی رودبار

روستای استخرگاه:

این روستا در میان گردشگران به یکی از سوئیسی‌ ترین نواحی ایران شهرت دارد. تصاویری که از این روستا مشاهده می‌ کنید. همانند دامنه کوه‌های آلپ به نظر می‌ رسد. مه گرفتگی در هنگام شب و صبح یکی از مهم‌ ترین چشم‌اندازهایی است که می‌ توانید در این روستا مشاهده کنید. یک منطقه جنگلی با اقامتگاه و کلبه‌ های چوبی که هنوز بافت روستایی آن مهمانان زیادی را در خود جای می‌ دهد.

بخوانید:  جزیره سنت هلن و جاذبه های دیدنی آن

اقامت در رودبار

روستای داماش:

روستای از دیار سوسن و در منطقه عمارلو قرار دارد. این روستا به عنوان دشت وسیع سوسن چلچراغ که یکی از گونه‌ های نایاب می‌ باشد، شناخته می‌شود. در این نواحی گیاه شناسان آلمانی تحقیقات زیادی انجام دادند. لذت بردن از هوای خنک و معتدل این نواحی نیز تجربه فوق العاده دیگری بوده که به شما توصیه می‌ کنید. این نواحی دارای لباس‌ های سنتی و صنایع دستی بی‌ نظیری است.

طببعت دیدنی رودبار

دریاچه حلیمه جان:

دریاچه‌ ای که به عروس رویایی رودبار شناخته شده است. جلبک‌ها سراسر این دریاچه را پوشانده و دریاچه ای دو رنگ را مشاهده می‌ کنید. آب و هوای نواحی در فصل تابستان معتدل بوده و حاشیه دریاچه نیز امکان اسکان برای شما وجود دارد.

دریاچه رودبار

دریاچه ویستان:

دریاچه‌ ای با نگین سبز رودبار دارای انواعی از گونه‌ های جانوری و گیاهی در دل طبیعت مناسبی برای صید ماهی‌ها این مجموعه دارای انواعی از درختان راش می‌ باشد.

بخوانید:  دیدنی های رودبنه و جاذبه های تماشایی آن

آبشار کلشتر:

آبشار شکوهمند بوده و صلابت فوق العاده‌ای دارد. یکی از جاذبه‌ های محبوب در روستایی با همین نام واقع شده است. ارتفاع آن  به ۲۰ متر می‌ رسد با سرازیر شدن این آبشار از ارتفاعات شما لذت زیادی خواهید برد. صخره‌های این نواحی سنگی و مرتفع هستند.

دیدنی های وردبار

ییلاق سلانسر:

این ییلاق زیبا نیست مقصد محبوبی بوده که در فضای گرم سال طرفداران زیادی دارد. این ییلاق های سرسبز آب و هوای معتدل داشته و طبیعت آن نیز بی‌نظیر است. نواحی در صبحگاه با وجود مه آلودگی و آب و هوای خنک برای قدم زدن در مناظر جنگلی تجربه عالی بوده شما می‌ توانید انواعی از درختان توسکا افرا راش را در این نواحی مشاهده کنید. این نواحی از دیدنی‌ های رودبار به شمار می‌ آید.

پوشش های گیاهی رودبار

قله درفک:

این قله نیز رازهای سر به مهری دارد. معروف‌ ترین جای دیدنی برای کوهنوردان که ارتفاعی ۲۷۰۰ متر دارد و در کوه‌های منجیل همچنین برشت و کوه‌های تخته سلیمان ۳۰۰۰ نیز متصل می‌ شود. غار یخی درفک ۱۰۰ متر طول داشته در این روستا واقع شده و محلی برای تامین آب‌ های دام می‌ باشد. در این نواحی تجربه غارنوردی و تپه نوردی برای شما وجود دارد.

بخوانید:  موزه ایلوژن دبی مکانی مناسب برای ثبت عکس های خلاقانه

ارتفاعات رودبار

تپه مارلیک:

یکی از نواحی که قلمرو فرمانروان هزاران سال پیش بوده و تپه باستانی که به قبل از میلاد مسیح باز می‌ گردد. این تپه علاقه‌مندان زیادی داره و آثار تاریخی زیادی در آن یافت شده‌ اند.

جاذبه تاریخی رودبار

شما علاقه‌ مندان در این بخش با دیدنی‌ های شمال ایران آشنا شدید. شما می‌ توانید جاذبه‌ های بیشتری از این نواحی را بشناسید. رودبار هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند.  مکان های دیدنی گیلان تنوع زیادی داشته  علاقه مندان زیادی به سوی خود می کشاند.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *