غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فرآیند انتخابات بیان کرد: اولین ویژگی انتخابات این است که باید آزاد باشد. یعنی مردم بتوانند به فردی که می‌خواهند رای دهند و این دستاورد انقلاب برای ملت ایران است. بسیاری از جوانان امروز نمی‌دانند  زمانی که ما جوان بودیم حتی فکر این را هم نمیکردیم که روزی بتوانیم در انتخابات رای دهیم؛ زیرا می‌دانستیم که انتخابات آزاد نیست و مردم سالاری وجود ندارد و همه چیز از قبل تعیین شده بود. البته ما فقط انتخابات مجلس داشتیم.

هیچ چیزی به اندازه حضور مردم در صحنه باعث ناکامی دشمنان انقلاب نمیشود

وی ادامه داد: پیش از انقلاب کسی در انتخابات شرکت نمی‌کرد به جز افرادی که مد نظر داشتند و این صرفا نمایشی از انتخابات بود. انتخابات در تراز جمهوری اسلامی اولین ویژگی اش انتخابات آزاد است و امروز شاهدیم که در چهار چوب قانون اساسی عده‌ای آزادانه داوطلب می‌شوند، صلاحیتشان بررسی می‍‌شود و بعد هم اعلام میشود و در مرحله بعد هم آزادانه افکار یکدیگر را نقد میکنند؛ مردم هم از صدا و سیما می‌بینند و رای میدهند. سلامت انتخابات هم از شرایطی است که انتخابات در تراز جمهوری اسلامی آن را دارد.

بخوانید:  دور دنیا با ناوشکن دنا + فیلم

حداد عادل با اشاره به تبلیغات دشمنان در زمینه عدم حضور مردم در صحنه انتخابات بیان کرد: هیچ چیزی به اندازه حضور مردم در صحنه باعث ناکامی دشمنان انقلاب نمیشود.دشمنان خیلی وحشت دارند از اینکه مردم در صحنه‌های سیاسی حاضر شوند از همین رو نیز به روش‌های مختلف در تلاشند تا مردم را از کنش گری سیاسی دلسرد کنند. حضور باشکوه مردم هم یک پیام دلگرم کننده برای دوستان انقلاب در داخل کشور  و هم در بیرون کشور دارد خصوصا در منطقه و یک پیام هم برای دشمنان انقلاب دارد مبنی بر اینکه ملت ایران همچنان در صحنه حضور دارند.

در انتخابات ۱۴۰۰ شهید رئیسی به خوبی اخلاق مداری خود را نشان داد

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخلاق مداری را از ویژگی های بارز شهید رئیسی دانست و با اشاره به لزوم رعایت این مهم در امر انتخابات خاطر نشان کرد: ما به خاطر داریم که در انتخابات ۱۴۰۰ شهید رئیسی به خوبی اخلاق مداری خود را نشان داد. زمانی که به ایشان تهمت میزدند تهمت آنها را با تهمت پاسخ نمیداد و حتی عصبانی هم نمیشد و بسیاری از اوقات از خود دفاع هم نمیکرد. اما مردم شاهد صداقت ایشان بودند و به صداقت ایشان رای دادند و این صداقت بارز‌ترین صفتی بود که در این سه سال ریاست جمهوری مردم شاهد آن بودند.

بخوانید:  شهید رئیسی برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت

وی تصریح کرد: نامزد‌های انتخاباتی باید رعایت کنند و بدانند بنا به تعبیر مقام معظم رهبری هرکس که تهمت بزند و لجن پراکنی داشته باشد بیشتر در چشم مردم منفور میشود. امیدوارم که این انتخابات از این منظر شایسته ملت ایران باشد.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *