علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما درباره برنامه‌های اقتصادی خود برای اداره کشور به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

وی اظهار کرد: من از قبل هم گفته بودم که دشمن دست از خباثت خود برنمی‌دارد و مسئله ما عرضه و توانایی ما است. کشور دچار بن‌بست نیست و عمده مشکلات ما تجهیز غلط بیگانگان برای ما است. دهه هفتاد را یادمان نمی‌رود و اوج این بی‌تدبیری در دهه نود بود.

زاکانی بیان کرد: شهید رئیسی با تلاش خود ترمز آن مشکلات دهه قبل را کشید، اما کار زیاد است. درباره جهش تولید و مشارکت مردم باید گفت که ما باید به مردم اعتماد کنیم و و تعاونی‌ها را تا ۲۵ درصد میدان‌دار کنیم.

دهه سیاه نود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم اظهار کرد: دهه نود دهه سیاهی بود برای همه ما بود و نرخ سرمایه‌گذاری تقریبا منفی شد. ما از جیب مردم می‌خوردیم مردم در بورس بیچاره شدند. سال ۹۹ یادمان نرفته است.

بخوانید:  کاندیداهای دبیری هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شدند

وی ادامه داد: با ایجاد حباب ۶۰ برابری ایجاد کردن و دعوت از مردم برای ورود به بورس نابودی به بار آورد. در دولت آقای روحانی قیمت ارز ۱۰ برابر شد و این کار کارشناسی آن‌ها بود. راه بهره‌برداری از همه فرصت‌های داخلی است. اساس آن هدایت نقدینگی است. مشکل ۴۱ درصد خانوار‌ها در مسکن را با کمک مردم می‌توان حل کرد.

زاکانی گفت: تهران ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده و تبریز ۲۶۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد. مردم ما کجا زندگی می‌کنند. چرا ما به سمت مردم نمی‌رویم. شهید رئیسی همیشه از صحبت‌های ما درباره موضوع مسکن همراهی می‌کرد. ما باید مسیری برویم که کارکرد‌های درستی درباره ساخت مسکن داشته باشیم و تلاش این است که بافت فرسوده و ناپایدار را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: راه اقتصادی کشور ایجاد فرصت‌های درست در این بخش است. تولید در کشور ما مظلوم است. هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده در این اقتصاد آسیب خورده‌اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیان کرد: اقدامات درستی در دولت رئیسی شکل گرفته که باید آن را ادامه دهیم. مبارزه با فساد از اقدامات مهم دیگری است که باید انجام دهیم. در شهرداری تهران با دانه درشت‌ها برخورد کردیم و مولدسازی را در دستورکار قرار دادیم.

بخوانید:  دولت مستقل فلسطین تشکیل خواهد شد

زاکانی تصریح کرد: خنثی‌سازی تخریم و ملغی کردن آن از دیگر اقدامات ما است. در سفری که به چین رفتیم ۱۳ میلیارد یورو قرار داد بستیم و این چیز کمی نیست چون ما تحریم را دور زدیم. 

وی گفت: امکان برای کشور وجود دارد و این تنها کار و مدیر توانا می‌خواهد. بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کند. در بورس هم دخالت‌های دولت پدر بورس را در آورده لذا بورس باید کار خود را انجام دهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم اظهار کرد: ما می‌توانیم تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد کنیم و مردم را ثروتمند کنیم. ما باید تبعیض را نابود کنیم و همه مردم را از شرایط خود بهر‌مند کنیم.

پاسخ به ظریف در مناظره

زاکانی گفت: در میزگرد جناب آقای پزشکیان نکاتی گفته شد که این نکات جفای بزرگی در حق شهید رئیسی بود. بنده در غیاب افراد حرف نمی‌زنم و پس فردا در مناظره حرف‌ها را خواهم زد و می‌گویم چه سیاهی بزرگی در زمان این آقایان برای کشورمان ایجاد شد. من علاقه ندارم مسائل را باز کنم چراکه اگر باز کنم مشکلات زیادی برای آقایان پیش خواهد آمد

بخوانید:  دیدار باقری با اردوغان

آل اسحاق کارشناس میزگرد اقتصادی در ادامه برنامه بیان کرد: به‌عنوان رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران اولویت حوزه سیاسی است یا با شاخص‌های اقتصادی؟ مثلا در حوزه خودرو اکنون ما در وضعیت فاجعه‌باری هستیم. در حالی که مثلا در صنایع دفاعی به پیشرفت‌های بزرگی رسیدیم.

وی افزود: اگر بگوییم ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی باشد نوع نگاه به آن‌ها سیاسی است و گرفتاری که داریم آن است در مسائل سیاسی درباره موضوعات اقتصاد بیشتر از همیشه است. شما در کلان قضیه مسائل اقتصادی را با متر سیاسی می‌خواهید متر کنید و یا توان تخصصی فنی و دور از حزب بازی‌ها را دارید؟

در حال تکمیل…



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *