محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در برنامه با مردم شبکه یک سیما اظهار کرد: تاریخ چندهزارساله و بزرگ کشورمان با سختی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها بوده است. امروز کشوری آزاد، مستقل و آباد هستیم.

پیام انقلاب، فراخوان حرکتی بزرگ برای ساختن ایران بود

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این تلاش‌ها در ۴۵ سال گذشته رنگ و بویی دیگر داشت. پیام انقلاب فراخوان حرکتی بزرگ برای ساختن ایران بود، برای همین مورد تهاجم خارجی گرفت و ۸ سال جنگ سخت و نابرابر داشتیم.

قالیباف بیان کرد: ۳۵ سال دیگر را در جنگ نیابتی و جنگ شناختی و در یک تحریم ظالمانه اقتصادی بودیم. دشمنان به دنبال این بودند که ملت را از آینده خود ناامید و از گذشته پشیمان و حال آنها را پریشان کنند اما ملت ایران همچون سروی بلندقامت و مستحکم ایستاده و از همه ناملایمات عبور کرده و بزرگی خود را در اوج نگه داشته است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ایران با قدرتی که کسب کرده با عمل به وعده صادق و جغرافیایی منحصربه فرد یک بازیگر اصلی در صحنه بین‌المللی است و با افتخار می‌توان گفت ایران از حفظ بقا عبور کرده و به بلوغ رسیده و در گام دوم انقلاب حرکت را از پایایی به پویایی می‌تواند برساند.

بخوانید:  گمانه‌زنی زود‌هنگام در خصوص نتیجه انتخابات فاقد اعتبار است

قالیباف بیان کرد: این سوال پیش می‌آید که چگونه؟ همانطور که در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم و همه کشور‌ها به این قدرت ما حسرت می‌خورند، می‌توانیم این پیشرفت را دوباره تکرار کنیم و در این مسیر با هم گام برداریم.

امروز قدرت ما حسرت کشور‌های منطقه است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در آغاز تجاوز دشمن وقتی به کشورمان حمله‌ور شد بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشیم و سازماندهی مشخصی داشته باشیم و حداقل تجهیزات را داشته باشیم همه گسیل شدیم به سمت جبهه، اما ما باور و ایمان داشتیم و همه گوش به فرمان و با انگیزه برای دفاع از وطن و انقلاب و ناموسمان بودیم.

وی ادامه داد: وقتی اینگونه قرار گرفتیم سازماندهی شدیم و آموزش دیدیم که در چهار هفته آن را آموختیم و سرنوشت جنگ تغییر کرد. تجهیزات نداشتیم، اما از دشمن غنیمت گرفتیم.

بخوانید:  آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟

قالیباف اظهار کرد: همین موشک‌های با برد دو هزار کیلومتر، آن موقع توپخانه‌مان ۱۵ کیلومتر بود. امروز قدرت ما حسرت کشور‌های منطقه است. جنگ با همان فرهنگ تمام شد. قرارگاه سازندگی در ابتدا قرارگاه بازسازی روستاها و شهر‌ها بود و وقتی بازسازی تمام شد نامش شد قرارگاه سازندگی. مسیر سخت ولی شدنی است. دوره‌ای که در هوافضابودم در زیرساخت‌های فنی و عملیاتی عملیات وعده صادق انجام شد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن آن خدمتی که باید می‌کرد، را نداشت و  مردم از آن ناراضی بودند، اما بدون افزایش بودجه، تحول در آموزش، رفتار و کیفیت خدمت رسانی از شهر تا روستا، همه از پلیس خدمت گرفتند و مردم این تحول را در وجودشان حس کردند.

او گفت: در شهرداری تهران شما همه شهر را یک کارگاه دیدید. در عرصه حمل و نقل، مترو، پارکها، پل، تونل‌ها در شرایط سختی انجام شد. تحول نیازمند مدیر قوی است. هر که بگوید پول میخواهم تا کاری انجام دهم با ۴۰ سال تجربه میگویم او اگر پول بگیرد کار نمی‌کند و سرمایه را از دست می‌دهد، چون ایمان و جوهره و دلداگی به کار با نکاتی که گفتم رمز موفقیت است.

بخوانید:  ورود دیوان محاسبات به ترک فعل بانک‌های عامل و سازمان مالیاتی در حوزه تسهیلات مسکن

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بزرگترین ضعف تردید است. مجلس دوازدهم برای یک خیزش اقتصادی آمده است. قانون اگر اجرا نشود چیزی جز کاغد نیست و مدیریت می‌تواند کاغذ بی جان را جان دهد و روح را در کالبد سخت اقتصاد بدمد.

در مسائل انرژی، بانکی، پولی، آب و کسری بودجه ناترازی در کشور وجود دارد



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *