جعفر محمدپور رئیس هیات بسکتبال استان تهران در خصوص بازسازی سالن بسکتبال ورزشگاه شهید حیدرنیا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سالن ورزشی شیخ الاسلام ورزشگاه شهید حیدرنیا از سال ۱۳۶۱ که به بهره داری رسیده بود فقط کار‌های جزئی برای نگهداری آن انجام شده بود و پس از ۴۳ سال مورد بازسازی قرار گرفت. کف این سالن اصلا استاندارد‌های لازم را نداشت و ورزشکاران  زیادی در سال ها اخیر در این سالن آسیب دیدند و برخی حتی دیگر این ورزش را بوسیدند و کنار گذاشتند و به همین دلیل تلاش کردیم تا این سالن بازسازی شود چرا که این سالن خانه بسکتبال تهران و به نوعی حتی ایران است.

او در خصوص تعداد سالن‌های اختصاصی بسکتبال در تهران گفت: سالن شیخ الاسلام ورزشگاه حیدرنیا در استان تهران فقط به صورت اختصاصی در اختیار بسکتبال است و ما کلیه مسابقات در همه‌ای رده‌ها در بخش‌های آقایان و خانم‌ها استان تهران را در همین سالن برگزار می‌کنیم و خیلی پیگیری کردیم که سالن دیگری را نیز در اختیار داشتیم، اما این اتفاق نیفتاد. استان تهران با توجه به جمعیت چند میلیونی اش از نظر اماکن و تجهیزات ورزشی واقعا در مضیقه است.

بخوانید:  سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم

محمدپور بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی مایل بودند که سالن‌های بسکتبال بسازند و به اداره کل ورزش نیز مراجعه کرده بودند، اما برخی موانع قانونی متاسفانه وجود دارد که اسپانسر‌ها و باشگاه ها عطای این کار را به لقایش می‌بخشند. برای مثال سالن شهید کشوری در شهرقدس توسط باشگاه مهرام ساخته شد و به اماکن ورزشی استان تهران اضافه شد. خوشبختانه ماه گذشته یکی از باشگاه‌ها  برای ساخت سالن به دنبال گرفتن زمین در استان تهران بودند و تاییدیه‌ای را از هیات بسکتبال گرفتند.

رئیس هیات بسکتبال استان تهران در خصوص وضعیت تیم‌های پایه بسکتبال گفت: سال گذشته در تیم‌های ملی نوجوانان در بخش دختران و پسران ۶ و ۵ بازیکن شان از ۱۲ نفر در تیم‌های تهرانی بودند و از سال ۱۴۰۱ ما جهش خوبی داشته ایم و با حمایت فدراسیون امیدواریم بازیکنان شایسته‌ای را به تیم‌های ملی معرفی کنیم.

بخوانید:  هم‌اکنون شعبه انتخاباتی جامعه ورزش و جوانان

در پایان این مراسم با حضور علی جوادی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از تعدادی از پیشکسوتان بسکتبال استان تهران تجلیل شد.

تجلیل از پیشکسوتان بسکتبال استان تهران



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *