تونل فمرن بلت یکی از طولانی‌ ترین تونل‌ ها و جاده‌ های ریلی و زیر آبی بوده که در این بخش با زیبایی‌ های آن آشنا می‌ شوید. این تونل از دیدنی‌ های دانمارک محسوب می‌ شود.

 جاده تفریحی فمرن بلت

معرفی تونل فمرن بلت:

این تونل با ۱۸ کیلومتر طول یکی از مهم‌ ترین و بزرگ‌ ترین پروژه‌های اروپایی بوده که ساخت آن ۷ میلیارد یورو هزینه داشته است. این تونل طولانی‌ ترین تونل جاده‌ ای و ریلی زیر آبی بوده که آرمان و دانمارک را به یکدیگر پیوند داده است. عمق این تونل ۴۰ متر بوده و در دریای بالتیک ساخته شده است. تونل فمرن بلت بسیار دیدنی و زیبا می باشد.

تونل فمرن بلت

افتتاح این بنا از سال ۲۰۲۹ انجام شده و جالب است بدانید که این بندر میزبان کارخانه‌ های زیادی بوده که نقش مهمی در رونق اقتصادی این نواحی دارد این تونل در امتداد جزیره آلمانی و جزیره دانمارکی بوده و مسیر کشتیرانی مناسبی است که سالانه میلیون‌ ها مسافر را جابجا می‌ کند.

بخوانید:  شرایط اخذ اقامت قطر در سال ۲۰۲۴

درباره این تونل چه می‌د انید؟

برنامه‌ ریزی‌ های ساخت این تونل بیش از یک دهه طول کشیده است. این تونل را می‌ توان طولانی‌ ترین تونل ترکیبی جاده‌ ای و ریلی زیر آبی دانست که دو بزرگراه را از یکدیگر جدا کرده و دو مسیر ریلی برقی تشکیل داده است.

جاده ریلی فمرن بلت

افراد بسیاری از هواپیما برای سفر بین دو شهر استفاده می‌ کند اما قطار در آینده می‌ تواند این شرایط را به چالش کشیده و سفری مشابه را ایجاد می‌ کند. کارخانه‌ های نواحی دارای خط‌ های تولید متعدد بوده ۶ خط تولید و ۳ سالن دارند.

تاثیر بسزای تونلک

این تونل علاوه بر اینکه ویژگی‌ های گردشگری داشته و یک مسیر تفریحی برای بازی در علاقه‌ مندان می‌ باشد. دارای ویژگی‌ های دیگری بوده که به آن اشاره می‌ شود. حدود ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه ساخت و ساز کار داشتند و این تاثیر جهانی داشته است. زنجیره تامین جهانی این سازه یک چالش به شمار می‌ آید. زیرا قیمت فولاد و مواد خام را افزایش داده است.

بخوانید:  بازدید از مرداب خمام و آشنایی با چشم اندازهای زیبای آن

این تونل برای کسب و کارهای فراتر از دانمارک نیز مفید بوده و رونق اقتصادی زیادی را در این نواحی انجام داده است. حمل و نقل‌ های ریلی در این نواحی نیز ارتقا داشته و پشتیبانی‌ های زیادی از نظر حمل و نقلی انجام گرفته است.

جاده ترکیبی فمرن بلت

این تونل از نظر فناوری نیست شهرت زیادی داشته و سالانه افراد زیادی از شمار طراحان و سازنده‌ های مشهور بین نواحی سفر کرده تا از ساخت و معماری این بنا از نزدیک دیدن کند. این تونل از شهر اینسبروک در اتریش آغاز شده و ۵۵ کیلومتر امتداد دارد. این تونل به فونتترا ایتالیا متصل می  شود.

این منطقه در اقتصاد اروپا نیز تاثیر زیادی داشته و همانطور که اشاره شد، دانمارک و آرمان را به یکدیگر متصل می‌ کند. از سویی نواحی اطراف نیز از نظر اقتصادی در این نواحی تحت تاثیر قرار می‌ گیرد.

بخوانید:  با بهترین دیدنی های کارائیب آشنا شوید

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *