شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز گفت: یکی از کارکرد‌های خوب دولت سیزدهم ارتباط بسیار خوب در حوزه انرژی با کشور‌های منطقه و جهان بود و نتیجه این تعاملات خوب عضویت ایران در پیمان شانگهای و همچنین عضویت در بریکس است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ارتباطات چند جانبه‌ای با کشور‌های مختلف همسایه برقرار کرد، افزود: دولت شهید رئیسی با اقدامات و زمینه‌سازی‌های انجام شده در حوزه نفت و گاز باعث شد که ما در این حوزه با رشد روبرو شویم و اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد شاهد رشد بیشتر در صنعت نفت و گاز می‌بودیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: کشور ما ناچار است که در حوزه نفت و گاز و ارتقای تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه تلاش کند. تجربه نشان داده که سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز نیازمند کمک کشور‌های خارجی است و ما باید از سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در حوزه نفت و گاز استفاده کنیم و در همین جهت بود که در دولت شهید رئیسی ۲۸ و نیم میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی در صنعت نفت و گاز رخ داد و با اتکا به این سرمایه‌گذاری شاهد تکمیل بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام نفتی و گازی بودیم.

بخوانید:  سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی

شریعتی اندراتی افزود: دولت آینده باید در زمینه رشد و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی تلاش بیشتری داشته باشد و همکاری‌های ما با کشور‌های همسایه ارتقا پیدا کند در غیر این صورت ما از کشور‌های نفت‌خیز منطقه عقب می‌مانیم و در حوزه بهره‌برداری از مخازن مشترک نیز آسیب خواهیم دید به همین دلیل نیازمند رشد و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم.

وی بیان کرد: افزایش فروش نفت و گاز نتیجه همین اقدامات فعال در حوزه انرژی در دولت سیزدهم است. وقتی توسعه زیرساخت‌ها با کمک سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود می‌توانیم به میزان بیشتری نفت و گاز استخراج و به فروش برسانیم و این امر منجر به افزایش درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت و گاز می‌شود و در نهایت منجر به توسعه اقتصاد انرژی در کشور می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد تجارت گاز سی ان جی بودیم و میزان فروش نفت و گاز به حدی ارتقا پیدا کرد که ذخایر نفت ذخیره شده بر روی شناور‌های روی دریا به اتمام رسید.

بخوانید:  شهاب مسئول کمیته جوانان ستاد پورمحمدی شد

شریعتی اندراتی تصریح کرد: توسعه تجارت انرژی با همسایگان در دولت سیزدهم با وجود پابرجا بودن تحریم‌ها بود که عملیاتی شد درواقع در این دولت شاهد بازطراحی در حوزه تجارت انرژی بودیم و از همان ابتدا نیز نگاه به همسایگان مدنظر و در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم قرار گرفته بود که باعث شد در این حوزه انرژی با فتح باب‌های زیادی روبرو شویم.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *