ساسانی مدیر سامانه خودنویس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار مستاجران قرار گرفته است  گفت: این سامانه در خرداد سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مرور انواع معاملات اجاره بر روی آن بارگذاری شد.

وی  با بیان اینکه   در ۲۱ بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد  گفت: هم اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

ساسانی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های و مزایای این سامانه شامل امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، فعالیت شبانه روزی سامانه، پشتیبانی برخط و تلفنی، امکان شخصی‌سازی قرارداد است.

وی  با اشاره به  اینکه  دولت سیزدهم با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن و تسهیل در این بخش مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داد که از جمله آن‌ها راه اندازی سامانه خودنویس است گفت:  در این سامانه، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است.

بخوانید:  تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

خبرنگار: محبوبه کباری 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *