یکی از شهرهای خوش آب و هوا و تفریحی در ترکیه که در این بخش زیبایی های زیادی از آن را می شناسید، دیدنی های آماسیا بوده که علاقه مندان زیادی دارد و شما می توانید با ویژگی های زیادی از آن آشنا شوید.

دیدنی تاریخی آماسیا

معرفی دیدنی های آماسیا:

این شهز توریستی یکی از شهرهای نسبتا کوچک بوده که علاقه مندان زیادی دارد و شما می توانید در این بخش زیبایی های زیادی از آن را بشناسید. این شهر گردشگری بر روی تپه های مرتفع واقع شده است. تپه های سنگی با چشم انداز و مناظر دیدنی برای علاقه مندان که از نزدیک نظاره گر آن خواهید بود.

راهنمای سفر به آماسیا

این شهر که به عنوان درختان مشهور سیب خود شناخته شده است. یک شهر تفریحی و گردشگری می‌ باشد که در شمال ترکیه قرار دارد. نسبتاً خوش آب و هوا بوده و رودخانه‌ ای نزدیکی آن قرار دارد.

بخوانید:  روستای قلات شیراز با زیبایی های چشم نواز

این شهر که در پشت تپه‌ های سنگی خود واقع شده است. دارای زیبایی‌ های زیادی می‌ باشد. کوه‌ های سنگی و مناظر دیگر از دیدنی‌های این نواحی هستند. از نظر جغرافیایی نیز موقعیت این منطقه نسبتا مناسب است و بر فراز ساحل دریای سیاه قرار دارد. رشد درختان و میوه‌.های سیب در این نواحی بسیار عالی است. شغل مردمان این منطقه سنتی و باغداری و ماهیگیری می‌ باشد. همانطور که اشاره شد این منطقه شرایط آب و هوایی بسیار خوبی دارد.

شهر آماسیا

بررسی تاریخچه شهر:

در این بخش تاریخچه این شهر را با یکدیگر بررسی می‌ کنیم. این شهر یک شهر نسبتاً باستانی و قدیمی بوده در قرون وسطی نیز به دلیل صخره‌های بلند و رودخانه خود شناخته شده است. ساختمان‌ های تاریخی که در این نواحی مشاهده می‌ کنید، تشکیل شده از خانه‌ های چوبی بوده که متعلق به دوران عثمانی هستند. مقبره سنگی از پادشاهان پونتی نیز در این نواحی مشاهده می‌ شود.

بخوانید:  پدیده چشم ساهارا و دانستنی های جالب درباره آن

دیدنی های آماسیا

از دیدنی‌ های آماسیا می‌ توان به کرال کایا مزارلی اشاره کرد. این کاخ سلطنتی دارای مجسمه‌ های سنگی دست‌ ساز و باستانی بوده دیوار های مستحکم این بنا موجب شده که همچنان پابرجا باشد. شهرهای ساحلی ترکیه با تنوع خود مورد توجه گردشگران هستند.

قلعه آمسیا:

این قلعه نیز موقعیت مناسبی داشته و چشم انداز زیبایی دارد که توسط ایرانیان رومیان مورد حمله قرار گرفته است. این قلعه در قرن ۱۸ یک موقعیت استراتژیک داشته که شما از زیبایی های این نواحی نیز بازدید می کنید.

قلعه آماسیا

قلعه سلطان بایزید دوم:

یکی دیگر از سازه‌ های تاریخی ارزشمند که مدرسه الهیات و بنای تاریخی بوده است. دارای دو مناره زیبا و سنگ‌ های رنگی بوده که از نمای آن دیدن می‌ کنیم. یک درخت قدیمی نیز در این منطقه قرار داشته که زیبایی آن توجه شما را جلب می‌ کند.

بخوانید:  تفریحات هیجان‌انگیز و خاطرات ماندگار

سفر به آماسیا

بهترین زمان برای سفر:

زمان مناسب سفر به این نواحی در فصل بهار بوده که شرایط آب و هوایی در ترکیه معتدل است. همونطور که اشاره شد، این منطقه یک ناحیه خوش آب و هوا بوده که ویژگی‌ های زیادی دارد. پس اگر می‌ خواهید یک سفر راحت داشته باشید، حتماً فصل بهار را انتخاب کنید که آب و هوا نسبتا خنک بوده و چندان سرد نیست.

ارتفاعات آماسیا

شما می توانید با دیدنی های مرسین  و زیبایی های آن نیز بیشتر آشنا شوید. این نواحی با وجود گردشگران زیاد یکی از مناطق تقریحی و گردشگری مهم بوده که علاقه مندان زیادی دارد و با آن آشا می شوید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *