اگر قصد سفر به نواحی خارجی کشور را دارید، می‌ توانید در این بخش با دیدنی‌ های قبرس شمالی آشنا شوید. این منطقه دارای جزایر زیبایی بوده و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند.

جاذبه های مهم قبرس شمالی

معرفی دیدنی‌ های قبرس شمالی:

این کشور دیدنی‌ های تاریخی و باستانی زیادی نیز دارد. بسیاری از گردشگران برای سفر خود این نواحی را انتخاب می‌ کنند. وجود قلعه‌ های تاریخی جاذبه‌ های دیدنی موجب شده هر ساله تورهای گردشگری زیادی به نواحی برگزار شود.

تفریحات قبرس شمالی

بندر گیرنه:

این بندر یکی از شهر های ساحلی زیبا بوده و در جنوب غربی قبرس قرار دارد. این بندر قدیمی قلعه‌ ای با همین نام دارد. شما می‌ توانید در بازدیدهای خود از این نواحی از کافه‌ ها و رستوران‌ ها نیز دیدن کنید و طعم غذا های متنوع را بچشید. قلعه گیرنه نیز معماری شگفت انگیزی داشته و شاهکار هنری بوده این قلعه یکی از بناهای زیبای کلیسای سنت جورج محسوب می‌ شود.

بخوانید:  سفر به کویر پلوند و آشنایی با جاذبه های آن

تفریحات آبی قبرس شمالی

کلیسای بلاپایس:

این کلیسا در فاصله ۵ کیلومتری گیرنه واقع شده است. یکی از آرام‌ترین مکان‌ ها برای بازدید این کلیسا در قرن ۱۳ ساخته شده و قدمت آن به زمان پادشاهی هوگ سوم باز می‌ گردد. این کلیسا را در طی قرن‌ ها بزرگتر شده و معماری گوتین در آن برجسته است.

جاذبه تاریخی قبرس شمالی

قلعه بوفاونتو:

این قلعه نیز بلند ترین قلعه منطقه محسوب می‌ شود که فاصله ۱۶ کیلومتری آن از گیرنه موجب شده گردشگران از آن دیدن کنند. از بالای این قلعه می‌ توانید چشم اندازهای زیادی را مشاهده کنید. کوهنوردی در این نواحی تجربه عالی بوده و باید مسیر ۴۵ کیلومتری را کوهنوردی کنید.

سازه های قبرس شمالی

ساحل لاک پشت‌ها در قبرس شمالی:

این سواحل گردشگری نیز علاقه‌ مندان زیادی دارد. روزهای تعطیل محلی‌ های این نواحی نیز در این سواحل یافت می‌ شود. این ساحل به دلیل وجود لاک پشت‌ ها به این نام نامگذاری شده است و در فصل تابستان نیز محل تخم گذاری آنها می‌ باشد. این نواحی از دیدنی های قبرس شمالی است.

بخوانید:  روستای قینرجه و آبشار زیبای آن

سواحل قبرس شمالی

قلعه سنت هیلاریون:

این قلعه تاریخی بوده و در ارتفاع ۶۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این بنا ابتدا محل سکونت سنت هلاریون بوده و به این نام شهرت یافته است. این بنا در سه طبقه ساخته شده و در طبقه سوم آن پله‌ های پیچ در پیچ و باریکی وجود دارد. از بالای این قلعه نیز چشم اندازهای زیادی مشاهده می‌ کنید.

تفریحات متنوع قبرس شمالی

شهر باستانی سالامیس:

با ورود به این شمع می‌ توانید سفر واقعی به دل تاریخ را تجربه کنید. شهری که مهم‌ ترین سایت‌ های گردشگری این نواحی بوده و در قرن ۱۲ قبل از میلاد بنا شده است. این شهر در زمان حمله اعراب بعد از جذر و مد به کلی تخریب شده و اکنون مجسمه تاریخی باستانی در آن دیده می‌ شود.

جاذبه های قبرس شمالی

ساحل گلپسیدس:

این سواحل دیدنی که با وجود شن و ماسه‌ های تمیز و سفید خود و دریای آبی و رنگی و شفاف مورد توجه است. مکانی آزاد برای سفر و گردش می‌ باشد. در این سواحل نیز امکانات زیادی ارائه می‌.شود. توالت دوش و رستوران از امکانات این سواحل است. این نواحی برای گردش خانوادگی و دوستانه مکان بسیار مناسبی بوده و دارای قایق‌ های پدالی و تخت‌ های خورشیدی می‌ باشد.

بخوانید:  روستای دره تخت ازنا و دیدنی های آن

دیدنی های قبرس شمالی

دیدنی های قبرس سالانه گردشگرا زیادی را به سوی خود می کشاند. کلیسای بلاپایس نیز سازه ای برجسته با تنوع مختلف بوده که شما از آن دیدن خواهید کرد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *