به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تعداد زائران ایرانی که تا بامداد امروز دوشنبه (۱۴ خرداد) وارد سرزمین وحی شده اند به ۶۲ هزار و ۹۹ نفر رسید. 

بر اساس اطلاعیه ستاد مکه، این تعداد زائر ایرانی با ۲۷۵ پرواز از ۲۴ اردیبهشت ماه وارد فرودگاه‌های مدینه و جده شده اند.

بنا بر این گزارش، از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۹ نفر هم اکنون در مدینه اقامت دارند که در روز‌های آینده پس از محرم شدن در مسجد شجره به مکه رهسپار خواهند شد. همچنین ۳۲ هزارو ۳۲ زائر در قالب ۲۳۱ هم پس از اقامت پنج روزه در شهر پیامبر و زیارت حرم نبوی و جنت البقیع از مدینه با قطار سریع السیر حرمین راهی مکه شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، تاکنون ۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر در قالب ۱۴۲ کاروان نیز مستقیماً از جده به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند که همگی مناسک عمره تمتع را انجام داده و منتظر ایام حج تمتع می‌باشند. این گروه از زائران پس از اتمام مناسک حج برای زیارت مزار مطهر حضرت رسول (ص) به عنوان زائران مدینه بعد به این شهر وارد می‌شوند.

بخوانید:  آخرین مهلت ثبت‌نام موکب‌های اربعین مشخص شد

بر پایه این گزارش، ۵۱۶۵۰ زائر در قالب ۳۷۳ کاروان نیز تا بامداد امروز در هتل‌های مکه اسکان یافتند و تا پایان امروز ۲۰۱۴ زائر در قالب ۱۴ کاروان از مدینه و ۱۹۰۱ نفر هم در قالب ۱۳ کاروان از طریق فرودگاه جده راهی مکه شده و به زائران بیت الله الحرام می‌پیوندند.

پرواز‌های حج تمتع از ایستگاه‌های پروازی مختلف در کشورمان به مقصد سرزمین وحی انجام می‌شود و تاکنون ۱۸۵ پرواز به مقصد فرودگاه مدینه و ۹۰ پرواز هم به مقصد فرودگاه جده انجام شده است.

در موسم حج امسال ۸۷۵۵۰ ایرانی حضور دارند که در قالب کاروان‌های مدینه قبل و مدینه بعد در حال اعزام به سرزمین وحی هستند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *