سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با حضور محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی و علیرضا زاکانی آغاز شد.

در مناظره سوم نامزدهای انتخابات به چند سری از سوالات پاسخ می‌دهند.

پورمحمدی: هنوز به زنان اعتماد نداریم و آنها را باور نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی که امشب طبق قرعه‌کشی در صندلی شماره یک نشسته بود در پاسخ به سوالات مناظره اظهار کرد: امام خمینی صفحه جدیدی را در انقلاب اسلامی با حضور زنان رقم زد. امام، انقلاب و جنگ را با حضور زنان سامان داد. در جمهوری اسلامی ایران برای زنان، اقدامات خوبی صورت گرفته، اما آیا به اندازه بوده است؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اکنون در مجلس ۱۴ یا ۱۵ خانم هستند و این غلط است. هنوز به زنان باور نداریم و به آن‌ها اعتماد نکرده‌ایم. متاسفانه اکنون دیگران دارند آمال زنان و جوانان ما را در هالیوود، بالیود و بی تی اس و سایر جا‌ها تعیین می‌کنند. عده‌ای زبان فرهنگ را با زبان باتوم اشتباه گرفته‌اند و جواب این باتوم ناسزا و درشت‌گویی است.

بخوانید:  آمریکا صلاحیت ادعا در زمینه حقوق بشر را ندارد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی گفت: زن لطیف است و نمی‌توان با تندی با او برخورد کرد. شهید سلیمانی گفت همه این جوانان و دختران، دختران ما هستند. بر جوانان و زنان و دختران خود رحیم باشیم و خاکسار باشیم، همانگونه که شهید رئیسی اینگونه بود.

در مقابل زنان و دختران جامعه باید ذلیل و خاکسار باشیم

قالیباف: زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست

قالیباف در ادامه مناظره انتخاباتی اظهار کرد: بدون شک امروز خانواده مهمترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد. یا باید نگاه فردگرایی داشته باشیم یا نگاه به جامعه. انقلاب اسلامی معتقد توجه به خانواده است و اگر ایران قوی می‌خواهیم خانواده قوی می‌خواهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: زن محور حرکت در خانواده است. ما نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی در کار ماست. امروز در خانواده زن به عنوان مادر، همسر، تربیت کننده فرزندان و به عنوان مادرخرج است. هر مشکلی می‌بینم این زن است که جبران همه کاستی‌ها را می‌کند.

بخوانید:  سوم خردادی که برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد

او ادامه داد: انقلاب این فرصت را فراهم کرد که خانم‌ها به اجتماع آمدند. در دولت چهاردهم این قول را میدهم به گونه‌ای عمل کنیم که زنان در دوراهی زن خانه‌دار و یا رشد علمی قرار نگیرند، بلکه باید هر دو را برای زنان فراهم کنیم و خودشان باید آن را انتخاب کنند.

قالیباف بیان کرد: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر است. هر نشستی درباره زنان می‌گذاریم اینطور است که مردان می‌نشینند و برای زنان برنامه می‌گذارند. در موضوع زنان این غفلت وجود دارد. در دوران کرونا مسئول تربیت بچه‌ها و پرستار  آنان زنان بودند. زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست.

نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم

پزشکیان: در خیابان برخوردهایی با زنان و دختران می‌کنند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

مسعود پزشکیان نیز در پاسخ به سوالات مناظره گفت:  در خیابان برخوردهایی با زنان و دختران مردم می‌کنند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. وقتی به این برخوردها اعتراض می‌کنیم برای ما پرونده‌سازی می‌کنند این دختران و زنان را خودمان تربیت کردیم

بخوانید:  دانشگاه شریک نظام حکمرانی در سطوح محلی، ملی و فراملی است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: لایحه منع خشونت علیه زنان را در مجلس تصویب نکردند اما حالا می‌گویند برای زنان و دختران احترام قائل هستیم

اینطور که آقایان می‌گویند وضع زنان و دختران خیلی باید خوب می‌شد، ولی نمی‌دانم چرا این طور نشده است

جلیلی: تمدن غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است

سعید جلیلی نیز اظهار کرد: مورگان شوستر در کتاب خودش می‌نویسد باید به عزت زن محجبه ایرانی درود بفرستیم. دلیل تمرکز دشمنان بر موضوع حجاب زن ایرانی است که این موضوع نقطه قوت مردم ایران است. تمدن غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است و زن ایرانی با حجاب می‌تواند آنها را به چالش بکشد

موفقیت زنان ایرانی سانسور می‌شود



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *