حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‍های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: به دو دلیل ملی و دینی تلاش برای جوان‍سازی جمعیت کشور یک واجب غیرقابل ترک است.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های نظامی که تأثیر و تأثر دارد، مؤلفه ساختار و ترکیب سنی جمعیت است، افزود: از بعد ملی و به اذعان همه صاحب‌نظران، برخورداری از جمعیت جوان در هر کشوری یکی از مولفه‍‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی است.

وی تصریح کرد: تحقیقا کشوری که فاقد نیروی جوان کافی باشد هیچ راهی ندارد، مگر اینکه دیکته دیگران را بنویسد و تسلیم اراده دیگران شود که این با استقلال دینی و ملی ما ناهمخوان است؛ بنابراین هر کسی که عاشق، دلداده و علاقه‌مند به سرزمین مقدس ایران اسلامی است، باید هرچه در توان دارد برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد و این همایش نیز در این راستا شکل گرفته است.

بخوانید:  تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان در شهر ری

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بعد دینی جوان‍سازی جمعیت خاطرنشان کرد: ما مسلمان و پیرو قرآن و معتقد به اسلام نورانی هستیم و دین و شارع مقدس از ما انتظار دارند با ازدواج به‌هنگام دارای یک جمعیت جوان، قوی و پای کار باشیم.

وی با استناد به روایتی از پیامبر (ص) گفت: حضرت محمد (ص) فرمودند؛ ازدواج کنید و فرزندآوری نمائید و زیاد شوید و به خاطر همین زیاد شدن شما نسبت به دیگران، به شما‌ها مباهات می‌کنم.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه این همایش باید در میدان عمل منجر به جوانی و ازدیاد جمعیت شود نه صرف چند مقاله وسخنرانی، افزود: اصلاح تقویت باور‌ها نسبت به برکات و ره‌آورد‌های تکثیر نسل، فرزندآوری و جوان‌سازی کشور و هشدار درباره پیامد‌های بی توجهی به امر ازدواج و جوانی جمعیت (کاهش قدرت دفاعی، علمی و اقتصادی کشور – فروپاشی نظام خانواده- افسردگی فردی و اجتماعی و انقراض نسل) از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ازدیاد وجوانی جمعیت هستند.

بخوانید:  احضار حافظ منافع کانادا در تهران به وزارت‌ خارجه

وی در پایان با بیان اینکه امروز در دنیای غرب چیزی به نام کانون مقدس خانواده وجود ندارد و در این زمینه زمین خورده و بدنبال این هستند ما را نیز زمین بزنند، خاطرنشان کرد: عقلا و دوراندیشان ملت باید این توطئه را بدرستی دریابند و همانطور که فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) فرمودند؛ قبل از آنکه دیر شود باید راه علاجی پیدا کنیم و این همایش نقطه آغازی برای علاج این مشکل است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *