امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اولین روز اردوی خردادماه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در ابتدا گفت: خیلی خوشحالم دوباره شما دوستان خوب که به مملکت و تیم ملی‌تان عِرق دارید را می‌بینم. در یک سال گذشته تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت کردید که جا دارد از شما تشکر کنم.

او در مورد بازی‌های تیم ملی گفت: شما می‌دانید بازی قبلی با ترکمنستان از چند جهت مهم بود. یکی اینکه ما ترکمنستان را برای اولین بار در عشق آباد برده بودیم و جواز جام ملت‌های آسیا را گرفتیم و سرگروه ماندیم و اگر مساوی می‌کردیم در رنک‌مان خیلی تاثیر منفی داشت. بازی‌ای بود که درست است با سه گل بردیم، اما سه امتیازش حائز اهمیت بود. در رابطه با هنگ کنگ هم همین نگرش را داریم که بتوانیم در مرحله سوم گروهی در سید یک بمانیم این بازی برای ما خیلی مهم است. به این خاطر بهترین نفراتی که در ذهن‌مان بود انتخاب کردیم و با تمام قوا برای این بازی می‌رویم.

بخوانید:  ۲ مدال طلا و یک نقره ماحصل بانوان سانداکار کشورمان در روز پایانی

قلعه نویی در مورد جوانان تیم ملی عنوان کرد: خداراشکر جوان‌هایی که در اردوی قبل دعوت کردیم بعد از آن اردو بازی‌های خوبی در لیگ انجام دادند و از این بابت ما خیلی خوشحالیم. چه جوان‌های لژیونر و چه جوان‌های لیگ ما را به آینده امیدوار کردند. این جوان‌ها باید کنار با تجربه‌ها از نظر اخلاقی و فنی درس بگیرند و یاد بگیرند که در آینده به فوتبال مملکت کمک کنند.

او در مورد عدم دعوت سید حسین حسینی گفت: درب تیم ملی همیشه باز است. سید حسین حسینی در دوره گذشته یعنی قبل از این فصل شرایط خوبی نداشت، اما ما دعوتش کردیم و باری کنیا یک نیمه بازی‌اش دادیم و شرایطش را که خوب نبود برگرداندیم. امسال هم جزو بهترین‌هاست ولی در این اردو نیست. خیلی بازیکن‌ها بودند که در اردوی قبلی بودند و الان نیستند. خیلی بازیکن‌ها خداوکیلی در لیگ خیلی خوب بازی کردند. مثلا در مس رفسنجان و استقلال دو سه بازیکن بودند. در پرسپولیس امید عالیشاه یکی از خوب‌های این لیگ بود ولی، چون شرایط سنی‌اش بالا بود و عقبه ملی نداشت دعوت نشد. رامین هم در اردو‌های قبلی بود و ترجیح دادیم این اردو نباشد.

بخوانید:  وحدت هنانوف در آستانه پیوستن به گل گهر

او ادامه داد: سیدحسین هم همینجوری است. انشاالله در اردو‌های بعد حتما دعوت خواهد شد. او جزو دروازه‌بان‌های خوب بوده است. امیدواریم این روند برای سید حسینی ادامه داشته باشد. من ۱۲ سال از استقلال دورم ولی هنوز یادگاری من هست. من چند سال است از سپاهان دورم ولی سه کاپیتان سپاهان یادگاری من هستند؛ نورافکن، محمد کریمی و پیام نیازمند. سید حسینی هم بازیکن خوبی است، اما ما احساس کردیم که دیشب شرایط روحی روانی خوبی نداشته و بچه‌ها هم با او صحبت کردند و مشکلی ندارد. ما دوست داشتیم در این اردو باشد ولی یک سری مسائل جزئی بود که قابل حل است.

قلعه‌نویی در پاسخ به اینکه برخی خط خوردن یک‌سری بازیکنان را خارج از فوتبال می‌دانستند گفت: رحمان رضایی هم اوایل خیلی صحبت شد ولی وقتی مشکلش حل شد آمد. آقای حسینی هم مشکل آنچنانی ندارد و می‌توانست در این اردو هم باشد و یکسری مسائل جزیی داشت. شاید بازی ازبکستان او را دعوت کنیم که کمک کند. سید حسینی از آن زمان که در اوکراین مقابل دینامو گذاشتم بازی کرد، آن موقع گفتم یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران می‌شود و خوشحالم هم کاپیتان استقلال شد و هم گلر تیم ملی و هم جام جهانی رفت. او اصلا شاگرد من بوده است.

بخوانید:  دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی

او در مورد اینکه ممکن است به جوان‌ها فرصت بیشتری مقابل هنگ کنگ برسد گفت: باید با همکاران‌مان مشورت کنیم. تیم ملی بدون تمرین می‌رود و باید آنجا شرایط جوان‌ها و لژیونر‌ها را ببینیم. یقینا تغییرات خواهیم داشت و به یکسری بازیکنان فرصت بیشتری خواهیم داد. بگذارید از هنگ کنگ برگردیم و از ازبکستان صحبت خواهیم کرد.

منبع: ورزش سه



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *