دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی ۱۴۰۳ با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر، مسئولان کمیته‌ها و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری عملیات اربعین حسینی به موازات جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی، گفت: محور اصلی کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین، حفظ سلامت زائران اربعین حسینی است. مباحث علمی و پژوهشی کنگره در روند عملیات بهداشتی و درمانی اربعین به کار گرفته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، ضمن تشریح عملیات گسترده بهداشتی و درمانی در نقطه صفر مرزی با کشور عراق، شهر‌های مذهبی این کشور و طریق الحسین (ع)، از کمیته‌های تخصصی فدراسیون درخواست شده است از نزدیک از روند اجرای عملیات بهداشتی و درمانی در کشور عرق بازدید کنند. فدراسیون نیز مصوب کرده است، آموزش مدیران در حوزه تجمعات انبوه، توسط جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بر محور درس‌آموخته‌ها صورت پذیرد.

بخوانید:  رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

کولیوند با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از خادمان عراقی عملیات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ در محل بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نجف اشرف، بیان کرد: این آیین تجلیل و توجه به زحمات و تلاش‌های همتایان عراقی در برگزاری عملیات در سال گذشته، موجب شد حضور و مشارکت آنان در عملیات بهداشتی و درمانی اربعین ۱۴۰۳ نیز با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها فراهم شود. همچنین ما شاهد حضور مسئولان عالی رتبه بهداشتی و درمانی کشور عراق در کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین ۱۴۰۳ خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه و جامعه الزهرا (س) آمادگی کامل خود را جهت مشارکت در این کنگره بین‌المللی علمی و پژوهشی اعلام کرده‌اند. از مشارکت سازمان حج و زیارت و نقش اساسی معاونت بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز بهره‌مند خواهیم شد.



Source link

بخوانید:  ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *