تفلیس شهری با جاذبه‌ های متعدد و متنوع بوده که شما می‌ توانید در این بخش با حمام گوگردی تفلیس آشنا شوید. این حمام سازه ای نسبتاً قدیمی بوده و اهمیت زیادی دارد. در این بخش بیشترین حمام را می‌ شناسید.

حمام تفلیس را بشناسید

معرفی حمام گوگردی تفلیس:

این حمام طرفداران زیادی داشته و به دلیل خاصیت‌ های درمانی گوگردهای موجود در این حمام افراد زیادی برای درمان خود به این منطقه مراجعه می‌ کنند. رفع بیماری‌ های پوستی در این نواحی نیز اهمیت زیادی دارد. این حمام از دیدنی های تفلیس بوده و علاقه مندان زیادی دارند.

نمای حمام تفلیس

در این نواحی چشمه های آب گرم طبیعی نیز وجود داشته که از جاذبه‌ های آن دیدن می‌ کنید. این چشمه ها خواص درمانی زیادی دارد. این حمام‌ ها برای درمان بیماری‌ های مفصلی ورم و بیماری‌ های پوستی و روماتیسم بسیار مناسب هستند. این اب گرم ها آرامش زیادی را به شما داده و می‌ توانید حس خوبی را در آن تجربه کنید.

بخوانید:  معرفی بهترین شهرهای توریستی ایران

این آب گرم‌ های گوگردی از چشمه‌ های اطراف سرازیر می‌ شود و همانطور که اشاره شد، خواص درمانی زیادی دارند. در روایت‌ها بیان شده است که پادشاه واختانگ که پادشاه وقت گرجستان بوده است، تصمیم به ساخت این بنا دارد.

حمام گوگردی تفلیس

تاثیرات تاریخی حمام گوگردی:

این حمام ساختار سنتی ایرانی داشته و بسیار بزرگ می‌ باشد. حمام سنتی که آب داغ داشته و می‌ توانید در آن آب تنی کنید. آب داغ طبیعی این حمام ۴۱ تا ۴۲ درجه سانتیگراد حرارت دارد. این حمام روی فرهنگ این نواحی نیز تاثیر بسزایی داشته و می‌ توانید از زیبایی آن دیدن کنید.

این حمام قدیمی در مسیر جاده ابریشم واقع شده و به همین دلیل رهگذران زیادی از آن استفاده می‌ کردند. همین موجب شده که از نظر فرهنگی نیز تنوع زیادی وجود داشته باشد. این منطقه ۶۳ حمام گوگردی بزرگ داشته که نسبتا شلوغ و وسیع هستند.

بخوانید:  برنامه سفر مشهدگردی در ۲ روز

حمام قدیمی تفلیس

این حمام در بین مردمان این نواحی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. مردم گرجستان نیز از این حمام دیدن می‌ کنند. این حمام محبوبیت زیادی داشته و می‌ توانید از نزدیک با تماشای این حمام سبک زندگی مردمان این منطقه را نیز بشناسید.

در این حمام امکاناتی نیز ارائه می‌ شود که می‌ توانید از آنها استفاده کنید. حوضچه آب داغ محوطه حمام و دوش اختصاصی از امتیازهای آن هستند. انجام ماساژ‌ های مخصوص نیز موجب شده تا آرامش بیشتری را تجربه کنید. قبل از رفتن به این حمام نباید غذا بخورید که ممکن است حال شما را به هم بزند. بعد از حمام نیز بهتر است، استراحت داشته باشید استفاده از لنگ نیز توصیه می‌ شود. گوگردهای موجود در این آب‌ ها بدبو بوده و نشان دهنده غلظت و طبیعی بودن آب گرم می‌ باشد.

حمام آب گرم تفلیس

این گوگردها برای آکنه اگزما نیز مناسب بوده و درمان خوبی هستند. بخش‌ های زنانه و مردانه این حمام‌ ها امتیازهای مختلفی داشته و راحتی آب تنی را برای گردشگران دارد. شما با سفر به این نواحی می‌ توانید تجربه‌ های جذابی داشته باشید. مکان های دیدنی تفلیس نیز علاقه مندان زیادی داشته و مورد توجه است.

بخوانید:  بازدید از بازار قدیم قم و بخش های مختلف آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *