سرزمین ایران دارای دریاچه های نمکی و زیبایی بوده که شما با آن ها آشنا می شوید. دریاچه نمک خارا با تنوع زیستی خود از دیدنی های ایران بوده و در ۵۰ کیلومتری کویر ورزنه قرار دارد. شما با زیبایی های این‌ منطقه کویری آشنا می شوید.

طبیعت خارا

دریاچه نمک خارا:

این دریاچه یکی از مهم ترین دریاچه های نمکی در ایران با شمار می آید. در واقع امروزه معادن نمکی زیادی از این‌ نواحی استخراج می شود که با اهمیت آن پی می برید. نمکزارهای این نواحی دارای لایه های سطحی هستند. این نمکزارهای این نواحی نیز به دلیل وقوع سیلاب های مهم و بارش های مکرر ایجاد شده اند.

دریاچه نمکی خارا

همانطور که اشاره شد، این نواحی در فاصله ۵۰ کیلومتری از کویرهای ورزنه واقع شده اند. شما بعد از طی مسیر در این نواحی می توانید یک تجربه عالی داشته باشید و از زیبایی های زیادی دیدن کنید. این دریاچه از دیدنی های اصفهان بوده و علاقه مندان زیادی دارد.

بخوانید:  بازدید از قلعه تاریخی سب (قلعه سیب) در سفر به سراوان

پوشش های گیاهی:

این نواحی دارای پوشش های گیاهی خاصی بوده و از این رو اهمیت زیادی دارند. زمانی که از روستای خارا به سمت این تالاب ها راهی می شوید، پوشش های گیاهی گز و قیچ را مشاهده می کنید. این بیابان ها دارای شن زارهای روانی بوده و به سمت نمکزاراها و بلورهای نمکی می رسید که از نزدیک دیدنی و تماشایی هستند.

دریاچه نمک خارا

عمق دریاچه های نمکی:

این دریاچه های نمکی چندان عمیق نبوده و امکان قدم زدن در آن ها کم است. در برخی از نقاط عمق این دریاچه به ۴۵ متر نیز می رسد. با بارش های متعدد و تبخیر شدن قسمت هایی از آب های این‌ دریاچه شما شاهد لایه های بیشتری از نمک ها هستید.

نمک های موجود در این نواحی نیز نمایی دیدنی دارند که شما شاهد آن خواهید بود. ما به شما علاقه مندان پیشنهاد می کنیم که از زیبایی های این‌ نواحی در فصل های مختلفی از سال دیدن کنید و نمایی دیدنی از این دریاچه ها را بشناسید.

بخوانید:  جزایر لوفوتن نروژ و بهترین زمان برای سفر به آن

زیبایی های خارا

این کویر کجاست؟

این کویر دیدنی با زیبایی و تنوع خود اهمیت زیادی دارند. این مجموعه کویری و دریاچه نمکی آن در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری یزد قرار دارد که می توانید نمای دیدنی آن را بشناسید. این دریاچه و منطقه کویری در میان سه استان اصفهان، سمنان و قم واقع شده است که مسیر دسترسی به آن نیز راحت می باشد.

دریاچه نمک خارا که چشم اندازهای زیبایی برای ثبت تصویر دارد برای شما علاقه مندان جالب و دیدنی است. بهترین زمان برای سفر کردن به این نواحی فصل بهار بوده که شرایط آب و هوایی معتدل است و شما می توانید یک سفر راحت و بدون دردسر داشته باشید.

کویر خارا

در صورتی که می خواهید تلفیق این کویر را با آسمان آبی مشاهده کنید، حتما آسمان صاف و ابری را برای سفر خود انتخاب کنید. شما می توانید در این صورت یک تجربه عالی داشته باشید. مکان های دیدنی استان اصفهان که حتما باید آن را ببینید در این بخش قرار داده شده که مشاهده می کنید.

بخوانید:  سفر به دریاچه آویدر و تماشای زیبایی های آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *