هرمزگان یکی از نواحی تفریحی و توریستی ایران بوده که در جنوب ایران قرار دارد. جزیره شیدرو که به عنوان جزیره مارها و مرجان‌ ها شهرت دارد. از چشم اندازهای طبیعی این نواحی می‌ باشد.

سواحل شیدرو

معرفی جزیره شیدرو برای سفر:

این جزیه شگفت انگیز جذابیت‌ های زیادی دارد. شما با طبیعت‌ گردی در این نواحی می‌ توانید طبیعت زیادی را مشاهده کنید. این جزیره با وجود کوچک بودن پناهگاه و حیات وحش مهمی به شمار می‌ آید. اسمان این نواحی صاف و درخشان بوده و دارای آب‌ های زلالی است.

جزایر دیدنی شیدرو

این جزیره در استان هرمزگان و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری بندر لنگه قرار دارد. نزدیک‌ ترین فرودگاه به این نواحی در لاوان واقع شده و شما از مسیر لاوان تا جزیره را باید با استفاده از قایق طی کنید. شما می‌ توانید به بندر لخیلو نیز آمده و از آنجا با قایق راهی این جزیره شوید.

بخوانید:  بازدید از قلعه تاریخی سب (قلعه سیب) در سفر به سراوان

در اطراف این جزیره صخره‌ های مرتفعی می‌ بینید که صخره‌ های مرجانی هستند و به شکل‌ های مختلفی دور تا دور جزیره را احاطه کردند. در سال ۱۳۷۸ این مجموعه به عنوان یکی از جاذبه‌ های دیدنی مهم ثبت شده است. حیات وحش و محیط زیست این نواحی ارزشمند می‌ باشد.

زیبایی های شیدرو

آشنایی با زیستگاه جزیره:

این منطقه دارای انواعی از خزندگان بوده که برخی از آنها سمی و خطرناک هستند. این در اطراف این جزیره بهتر است تا پابرهنه قدم نزنید انواعی از مارهای دم دراز جعفری در این نواحی زندگی می‌ کنند. لاک پشت‌ ها نیز در این زیستگاه یافت می‌ شوند.

پرندگان این جزیره نیز گونه‌ های دیگری از پرندگان بوده که شامل گونه سفید کاکلی کوچک پشت تیره کاکلی بزرگ پرستوها می‌ باشند. پرستو های مهاجر در این فصل تخم گذاری می‌ کنند و شما با زیستگاه آنها آشنا می‌ شوید. آبزیان در این مجموعه نیز شامل دلفین‌ ها و دیگر پستانداران هستند که در فهرست مهم‌ ترین جانداران قرار دارند.

بخوانید:  روستای قلات شیراز با زیبایی های چشم نواز

منطقه تفریحی شیدرو

گونه‌ های مرجانی:

جالب است بدانید در این منطقه ۱۹ گونه مرجان ارزشمند یافت می‌ شود. آب سنگ‌ های مرجانی به قدری ارزشمند بوده که در فهرست مهم‌ ترین آب سنگ‌ های مرجانی در اتحادیه بین المللی حفاظت و منابع طبیعی به ثبت رسیدند. شما می‌ توانید از نزدیک گونه‌ های مهم این مرجان‌ ها را مشاهده کنید.

جالب است بدانید این منطقه دارای گونه‌ های گیاهی متعددی نیز می‌ باشد. گیاهان متنوعی مانند پاگربه ای گل جالیزی‌ ها از گیاهان این نواحی هستند. جزیره شیدرو از مجموعه جزیره های مهم ایران است.

جزیره شیدرو

تفریحات گردشگری:

این منطقه گردشگری با وجود قایق‌ های محلی جاذبه‌ های متعددی دارد شما می‌ توانید دور تا دور جزیره را با استفاده از قایق‌ ها طی کرده و دیدن کنید. شب‌ های این جزیره صاف و ابری بوده و با قدم زدن در اطراف جزیره می‌ تواند زیبایی‌ های زیادی را مشاهده کنید. این جزیره یک جزیره مسکونی نیست و امکانات رفاهی زیادی نیز در آن پیدا نمی‌ شود. پس بهتر است تا امکانات مناسب را به همراه داشته باشد.

بخوانید:  بازدید از بازار قدیم قم و بخش های مختلف آن

بهترین زمان برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به نواحی جنوبی کشور فصل‌ های پاییز و زمستان بوده که شرایط آب و هوای معتدل‌ تر و کم خنک‌ تر است. در فصل تابستان و بهار این نواحی گرمای زیادی داشتند و ممکن است سفر برای شما سخت شود. شما می‌ توانید در این فصل‌ ها تورهای گردشگری نسبتاً قیمت مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *