کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور اروپایی دیگر و تاثیر این موضوع بر تحولات منطقه و اسرائیل گفت: این موضوع اقدام بسیار مهمی در جهت انزوای رژیم صهیونیستی است.

وی افزود:حکم اخیر دادگاه لاهه مبنی بر تحت تعقیب قرار گفتن نتانیاهو و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی یکی از مسائلی است که صهیونیستها را منزوی تر می‌کند.

کنعانی مقدم بیان کرد: تمام تلاش رژیم صهیونیستی برای آن که مانع شکل‌گیری کشور فلسطین شوند به نتیجه نرسیده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: معتقدم اکنون یک دومینو شکل گرفته و روز به روز کشورهای بیشتری استقلال فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت و تنها تعجب این است که چرا برخی کشورهای عربی اسلامی هنوز عکس العملی درباره این موضوع نداشته اند!

بخوانید:  آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند

کنعانی مقدم افزود: به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین مطالبه مسلمانان و ملت‌های اسلامی است و امیدواریم بدون مصوبه شورای امنیت ملی سازمان ملل این اتفاق بیافتد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت نتانیاهو یک دولت ائتلافی شکننده بوده و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد و می‌توان گفت که به لحاظ سیاسی سقوط کرده است، اما به دلیل شرایط جنگی مجلس این رژیم دولت را منحل نمی‌کند؛ البته فشار گروه‌های مخالف می‌تواند باعث استعفای نتانیاهو شود.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *