کیش یکی از زیبا ترین سواحل ایران بوده که با آب‌ های نیلگون خود مقصد گردشگران زیادی است. روستای باغو کیش تنها بخشی از شگفتی‌ های این جزیره لاکچری به شمار می‌ آید. شما با سفر به این روستا با بخش فرهنگی این منطقه آشنا می‌ شوید.

دهکده قدیمی باغو کیش

معرفی روستای باغو کیش:

اغلب گردشگران کیش را با مجموعه‌ های تجاری آن به خاطر دارند. اما برای دور شدن از این فضا و مشاهده بافت سنتی و قدیمی جزیره باید به روستاهای اطراف بروید. این روستا با قدمت بالای خود و درختان و کهنسالش مکان مناسبی برای دید و بازدیدهای شما است. این روستا از دیدنی های کیش بوده که در انظار شماست.

زیبایی باغو کیش

این روستا کجا قرار دارد؟

روستایی از توابع هرمزگان در کیش که در قسمت جنوب غربی جزیره واقع شده است. شما می‌ توانید از سمت بزرگراه خلیج فارس به جاده باغو دسترسی داشته باشید. دلایل نامگذاری این روستا به زمان تصرف پرتقالی‌ها باز می‌ گردد. زنی با نام باغو در این محل ساکن بوده و افسانه‌های آن به افسانه ننه باغو شهرت یافتند.

بخوانید:  آشنایی با تالاب جوکندان و بهترین زمان سفر به آن

جاهای دیدنی باغو:

این روستا یک محیط بومی و گردشگری دارد مسجد تاریخی که در این منطقه مشاهده می‌ کنید. بخشی از سازه‌های قدیمی آن به شمار می‌ آید. درختان لر در این روستا مشاهده می‌ شود.

بافت باغو کیش

بافت این روستا قدیمی اما با اصالت و تمیز است. شما می‌ توانید در قسمت‌ هایی از مختلف این روستا با جاذبه‌ های زیادی روبرو شوید پارک دلیران از زیبایی‌های طبیعی این منطقه است. امکانات تفریحی این منطقه شامل جاذبه‌ های فرهنگی هستند.

مسجد این روستا قدیمی بوده و ساخت آن به سال ۹۸۱ هجری باز می‌ گردد. این مسجد کوچک بوده و در مسیر تردد روستا نیز قرار دارد. در کنار این مسجد یک چاه آب قدیمی واقع شده است. مناره‌ای بلند و ساخته شده از گل در این مسجد در جلب توجه می‌ کند.

باغو کیش

درختان لور نیز بخشی از زیبایی‌ های این منطقه هستند. دان بومی کهنسال که گونه‌های کمیابی بوده و از خانواده درخت انجیری بوده که دارای برگ‌های بیضی شکل می‌ باشد. میوه‌ های این درخت قرمز و فندق مانند است. این نوع درخت ها تنها در نواحی جنوبی کشور یافت می‌ شود.

بخوانید:  پارک یخی دبی و تفریحات مهیج آن

معرفی روستای باغو کیش

اقامت در باغو:

اقامتگاه‌ های بوم گردی این نواحی نیز حال و هوای خوبی دارد حتماً چند روز را در این اقامتگاه‌ ها سپری کنید. امکانات خوبی که برای شما ارائه می‌ شود. در کنار مهمان نوازی عالی مردمان آن تجربه عالی از سفر را در اختیار شما قرار می‌ دهد. این اقامتگاه درون روستا قرار داشته و بسیار تمیز و مرتب هستند. امکانات مناسب نیز برای اقامت شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

فصل مناسب برای سفر:

بهترین زمان سفر برای نوای جنوبی کشور در زمان پاییز به ویژه ماه‌های آبان یا آذر می‌ باشد که هوا معتدل و خنک هستند. شما در این زمان‌ها می‌توانید به خوبی از قسمت‌ های مختلف روستا دیدن کنید و گرمای طاقت فرسا شما را آزار نمی‌ دهد. معرفی مکان های دیدنی کیش با زیبایی های خود مورد توجه است.

منبع : آرگا

بخوانید:  کاربرد استانبول کارت و مزایای استفاده از آن

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *