روستای دره تخت ازنا روستای زیبا و دیدنی در نواحی لرستان بوده که با شگفتی‌های طبیعی خود مورد توجه است. امروز مورد توجه ویژه کوهنوردان و علاقه‌ مندان به طبیعت گردی بوده و از سویی دارای مناظر بکری می‌ باشد.

دره تخت ازنا

معرفی روستای دره تخت ازنا:

با توجه به اینکه این روستا در نواحی کوهپایه‌ ای اشترانکوه واقع شده است. دارای شگفتی‌ های زیادی بوده و شما می‌ توانید از آن دیدن کنید. کوهنوردان و گردشگران زیادی از طبیعت این نواحی دیدن می‌ کنند. این مناطق با وجود کندوهای عسل نیز شهرت زیادی دارد و رشته کوه‌ های مناسبی برای پرورش زنبورهای عسل دارد.

جاذبه های دره تخت ازنا

مردمان این منطقه به نامداری کشاورزی مشغول بوده و گردشگران زیادی به این نواحی سفر می‌ کنند. در این مناطق می‌ توانید با نواحی حفاظت شده اشترانکوه نیز از نزدیک آشنا شوید. اگر علاقه مند به این روستاهای بکر و دیدنی هستید، می‌ توانید در این بخش با برخی از جاذبه‌ های آن آشنا شوید.

بخوانید:  بهترین موزه های میلان ایتالیا برای علاقه مندان به هنر و تاریخ

موقعیت روستا:

این روستا از نظر جغرافیایی نیز موقعیت مناسبی داشته و با توجه به اینکه در رشته کوه‌های اشترانکو واقع شده است. شما می‌ توانید مسیرهای مناسبی برای دسترسی داشته باشید. این دره در ۱۳ کیلومتری جنوب شهر ازنا واقع شده است. این نواحی از محیط‌ های اطراف نیز به قسمت‌ های مختلفی احاطه دارند. طبیعت بکر این نواحی هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند.

سفر به دره تخت ازنا

بهترین زمان برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به این نواحی و جاذبه‌ های آن فصل بهار بوده که آب و هوای آن معتدل‌ تر بوده و مناسب می‌ باشد. در فصول گرم سال این نواحی معتدل بوده و شما می‌ توانید تفریحات مناسبی داشته باشید. در فصل بهار نیز لاله‌ های واژگون این منطقه طبیعت را دیدنی تر می کند. این روستا از مکان های دیدنی لرستان است.

بخوانید:  همه چیز درباره کشور عمان و زندگی در عمان ۲۰۲۴

ویژگی‌ های طبیعت و گردشگری:

جاذبه‌ های طبیعی نواحی متنوع و دیدنی هستند. این منطقه ییلاقی سکونتگاه مناسبی برای عشایر می‌ باشد. توسعه گردشگری این مناطق نیز تجربه بکر دیگری بوده که از آن لذت می‌ برید. همانطور که اشاره شد، این روستا در کوهپایه‌ های این نواحی واقع شده و ویژگی‌ های گردشگری بکری دارد. رودخانه‌ های خروشان که در این نواحی مشاهده می‌ کنید. در فصل‌ های مختلفی از سال پر آب هستند.

روستای دره تخت ازنا

جاذبه‌ های اطراف:

این مناطق سرسبز ویژگی‌ های گردشگری خاصی داشته و از آن دیدن خواهید کرد. شما لحظات شاد و خوشی را در این نواحی سپری می‌ کنید. این مناطق قطب‌ های گردشگری ویژه و منحصر فردی بوده که بسیار جذاب هستند. در مسیر سفر به این نواحی می‌ توانید با منطقه کندان نیز آشنا شوید. در مسیر روستای دره تخت ازنا زیبایی های دیگری نیز مورد توجه است.

بخوانید:  معروف ترین پارک های جنگلی شمال ایران را بشناسید

این روستا و دره آن پیوند مناسبی ابهت و عظمت طبیعت بوده چشمه‌ ها، رودخانه‌ ها و جاذبه‌ های دیگر از مهم ترین دیدنی‌ های این نواحی به شمار می‌ آیند. شما می‌ توانید تصاویر زیبا و دل انگیزی را در این نواحی ثبت کنید. انواع از گل‌ های صادراتی و عسل‌ های مرغوب نیز در این نواحی وجود دارد که صادر می‌ شود.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *