روستای قلات یکی از روستاهای دیدنی زیبا در استان فارس محسوب می‌ شود. شما می‌ توانید در این بخش زیبایی‌ های زیادی از این روستا را بشناسید.

بازدید از قلات

معرفی روستای قلات:

این روستای قطب گردشگری مهم بوده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. همانطور که می‌ دانی. شیراز تنوع جاذبه‌ های زیادی داشته، بازار وکیل و غیره از مهم ترین سازه‌های تاریخی بوده در این میان می‌ توانید از روستای سرسبز هم دیدن کنید.

آشنایی با قلات

موقعیت روستا:

دهکده تفریح در فاصله ۲۶ کیلومتری شیراز قرار دارد. روستای خنک با شرایط آب و هوایی معتدل که از امتیازهای آن بهره‌مند می‌ شوید. این روستا از دیدنی های شیراز است.

جاهای دیدنی روستا:

وسعت نسبتاً کمی داشته اما با همین وجود یک منطقه بکر و دنج برای سفر و گذراندن اوقات فراغت است. کلیسای قدیمی که در این روستا قرار دارد، یک سازه تاریخی و منحصر به فرد می‌ باشد. این کلیسا در زمان جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده است. متاسفانه این بنا به دلیل تخریب آسیب هنوز مرمت نشده است.

بخوانید:  بازدید از دره مرادبیگ با طبیعت دیدنی و بکر

ارتفاعات قلات

حمام قدیمی که در این روستا واقع شده با روایت‌ ها و داستان‌ های زیادی همراه می باشد. برخی می‌ گویند سعدی که یکی از شاعران برجسته بوده در این حمام استحمام کرده است. از دیگر سازه‌ های تاریخی می‌ توان به آسیاب‌ های آبی این منطقه اشاره کرد. روستای قلات با این جاذبه‌ ها مکان مناسبی برای سفر است.

دیدنی‌ های تاریخی روستا:

از جاذبه های این بنا ها می‌ توان به قلعه قزل ارسلان اشاره کرد. در این میان می‌ توان با جاذبه‌ های طبیعی روستا آشنا شد. در فصل بهار نیز جاذبه‌ های این منطقه متعدد می‌ باشد. جنگل‌ های مرموز و رویایی با طبیعت بکر خود در این نواحی جلب توجه می‌ کند.

روستای قلات شیراز

شما می‌ توانید معماری‌ های هیجان انگیز خانه‌ های روستایی را نیز مشاهده کنید. کوچه باغ‌ های این روستا پر از آرامش بوده و حس و حال خوبی را به شما القا خواهد کرد. شما با تماشای این آبشار از میان صخره‌ ها می‌ توانید، تجربه منحصر به فرد داشته باشید. با برخورد آب به سنگ‌ ها و صخره‌ ها شما حس و حال خوبی را تجربه می‌ کنید.

بخوانید:  روستای ریاب و جاذبه های این روستای تماشایی

جاذبه‌ های فرهنگی:

این منطقه از نظر فرهنگی نیز اهمیت زیادی دارد. این مردمان این منطقه بسیار مهمان نواز و خون‌ گرم هستند. در عید نوروز و شب‌ های یلدا همچنین دیگر مناسبت‌ ها این منطقه دارای مراسم‌ های ویژه‌ ای بوده که با فرهنگ این منطقه عجین شده است.

معماری های قلات

در بسیاری از این مراسم‌ ها پوشیدن لباس‌ های قشقایی نیز اهمیت دارد. موسیقی‌ های محلی و غیره نیز موجب شده تا جاذبه‌ های فرهنگی این منطقه بیشتر باشد. از خوراکی‌ ها و سوغاتی‌ های این روستا می‌ توان به میوه‌ های مرغوب اشاره کرد. همچنین بادام، گردو، انار، انجیر و زردآلو از میوه‌ های مرغوب این نواحی هستند.

معماری خانه‌ های روستایی:

خانه های این روستا دارای معماری زیبایی هستند و همانطور که مشاهده می‌ کنید، حس مثبتی را به شما القا می‌ کند. خانه‌ ها ساخته شده از گل خشت چوب و گچ هستند. این خانه سه طبقه داشته و در قسمت‌ های مختلفی از آن با معماری‌ های زیبایی روبرو می‌ شود. دیدنی های زیبای حومه شیراز نیز جذاب و فوق العاده هستند.

بخوانید:  کلیسای جامع بارسلونا و جذابیت های آن برای بازدیدکننده ها

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *