آئین رونمایی از بخش‌های جدید خدمات کنسولی با حضور «علی متین‌فر» کاردار سفارت و جمعی از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس برگزار شد.

در این مراسم دو سالن کنسولی و مجهز به ۹ کابین اختصاصی برای تسهیل خدمات رسانی به هموطنان مقیم انگلیس افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مسئول بخش کنسولی سفارت کشورمان توضیحاتی را درباره روند بازسازی ساختمان به کاردار سفارت ارائه داد و سپس به اتفاق یکدیگر از بخش‌های جدید کنسولگری بازدید کردند.

در جریان این سرکشی، مسئول بخش کنسولی از پیگیری‌های به‌عمل آمده برای تجهیز سفارت به امکانات مورد نیاز در خصوص صدور گذرنامه هوشمند و کارت ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این دو هدف تا پایان امسال محقق شود.

در ادامه علی متین‌فر در سخنانی از مشکلات ناشی از خدمات رسانی به ایرانیان در دوران بازسازی ساختمان کنسولی عذرخواهی کرد و گفت که با راه‌اندازی بخش‌های جدید، خدمات بیشتر و روان‌تری به هموطنان مقیم انگلستان ارائه خواهد شد.

بخوانید:  روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران

وی با بیان اینکه خدمات کنسولی سفارت به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای ارائه می‌شود، به هموطنان مقیم انگلیس توصیه کرد که به شایعات فضای مجازی اعتنا نکنند و برای دریافت خدمات به سفارت مراجعه کنند.

متین‌فر با بیان اینکه سفارت ایران در لندن خانه همه ایرانیان است، افزود: ما در اینجا به تمام ایرانیان با هر نوع گرایشی خدمات کنسولی ارائه می‌دهیم.

در همین پیوند، وی به تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت برای گسترش خدمات کنسولی اشاره کرد و گفت: در صورتی که شرایط توسط کشور میزبان فراهم شود، خدمات سفارت در دو شهر بزرگ انگلیس ارائه خواهد شد.

کاردار سفارت کشورمان همچنین با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، افزود: «شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور همچون داخل کشور در حال فراهم شدن است و منتظر هموطنان عزیز پای صندوق‌های رای هستیم.»

وی گفت که سفارت از طریق سایت و کانال تلگرامی درباره انتخابات و محل استقرار صندوق‌های رای اطلاع رسانی خواهد کرد.

بخوانید:  هشدار ستاد انتخابات به نمایندگان نامزدها

منبع: ایرنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *