در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است:  طی روز گذشته و امروز سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای مسعود پزشکیان و برخی رسانه‌های حامی ایشان در مطالبی مدعی شده اند که سخنگوی دولت بر خلاف قانون از نامزد مشخصی حمایت کرده‌اند. این ادعا از جهات زیر نادرست است:

۱- سخنگوی دولت از ابتدای آغاز رقابت‌های انتخاباتی با حفظ بی‌طرفی ضمن تبیین عملکرد دولت سیزدهم پاسخ برخی ادعا‌های نادرست و طرح مطالب غیرمستند درباره دولت سیزدهم از سوی برخی کاندیدا‌ها و نمایندگان آنها را داده است.

۲- همانطور که مردم عزیز ایران انتظار دارند، ضروری است نامزد‌های محترم انتخابات ریاست‌جمهوری و اعضای محترم ستاد‌های آنان در طول زمان تبلیغات از طرح مطالب اهانت‌آمیز و کذب نسبت به شهید جمهور و عملکرد ماندگار دولت شهید رییسی خودداری نموده و احساسات و عواطف عمومی را جریحه‌دار ننمایند. با این وجود طرفداران و اعضای ستاد تبلیغاتی یک نامزد مشخص در طی ایام تبلیغات انتخاباتی بار‌ها به شهدای پرواز اردیبهشت جسارت کردند که متأسفانه در موارد متعددی با سکوت و بی‌تفاوتی تأییدگونه جناب آقای دکتر پزشکیان و ستاد ایشان همراه بوده است. اصلاح این رویه در گفت‌وگوی اخیر سخنگوی دولت با جناب آقای دکتر پزشکیان در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نیز مورد تأکید قرار گرفت.

بخوانید:  برنامه‌ریزی در حیطه جنگ‌های شناختی، برای خنثی‌کردن نقشه‌های دشمنان اهمیت زیادی دارد

۳- سخنگوی دولت همواره تأکید کرده است که به هر نامزدی که اخلاق انتخاباتی و صداقت و انصاف را در تبلیغات انتخاباتی رعایت نماید و راه رییسی عزیز را ادامه دهد احترام می‌گذارد و از عملکرد او قدردانی می‌نماید که موضع اخیر ایشان نیز در همین چارچوب اعلام شده است.

۴- سخنگوی دولت در انتشار توییت کاملاً مطابق با مواد ۶۸ و ۷۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری عمل کرده و هرگز از مسیر قانون خارج نشده است. ایشان جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است. این در حالی است که در ادوار گذشته و ستاد جناب آقای پزشکیان شاهد حضور رسمی مقامات مختلف و کارمندان رسمی در عرصه تبلیغات انتخاباتی بدون دریافت مرخصی یا استعفا و فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری بوده‌ایم که امیدواریم این رویه خلاف قانون سریعاً اصلاح گردد.

بخوانید:  اقتصاد ما تا زمانی که آن را به مردم ندهیم با مشکل مواجه خواهد بود



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *