طبیعت بکر و زیبایی مازندران هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی است. دریاچه آویدر با طبیعت خاص خود نیز مورد توجه شما علاقه مندن می باشد. این منطقه طبیعت بکر و متنوعی داشته و در نزدیکی جنگل های سیسنگان واقع شده است.

زیبایی های خاص آویدر

معرفی دریاچه آویدر:

جنگل های زیبای سیسنگان در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر قرار دارد. این دریاچه به دلیل احداث یک سد خاکی ایجاد شد. از آب این سد برای مصارف کشاورزی نیز استفاده می شود. زیبایی این جزیره سرسبز و کوچک بی شک شما را به سوی خود می کشاند. دریاچه الیمالات نیز از دیگر دریاچه های دیدنی مازندران هستند و از دیدنی های رویان می باشند.

چشمه آویدر

این دریاچه کجاست؟

برای بازدید از زیبایی های این ناحیه جنگلی از نوشهر به سمت نور راهی شوید. زمانی که از جنگل های سیسنگان به فاصله ۱۰ کیلومتر دور شدید باید به روستای صلاح الدین کلا بروید. با ورود به روستا از طریق تابلو می توانید، مسیر را پیدا کنید.

بخوانید:  روستای باغو کیش و جاذبه های دیدنی آن

تفریحات دریاچه:

در این دریاچه چه جاذبه های تفریحی در نظر گرفته می شود؟ قایق سواری یک تجربه عالی بوده که از آن لذت می برید. در اطراف این دریاچه نیز زیبایی های دیگری قرار داشته که متوجه آن می شوید. قایق های پدالی و موتوری برای دور زدن دریاچه در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

دیدنی های آویدر

ماهیگیری نیز برای کسانی که به این کار علاقه مند هستند، گزینه مناسبی است. انواعی از آبزیان در این آب ها یافت می شود و در پشت سدها نیز این آبزیان وجود دارند. ما به شما توصیه می کنیم که با اسب سواری لذت های بیشتری را تجربه کنید. حالا می توانید با دوچرخه سواری نیز به خوبی اطراف دریاچه را دور شده و از زیبایی های اطراف دیدن کنید.

طبیعت بکر آویدر:

دریاچه آویدر فوق العاده دیدنی و تماشایی هستند. شما می توانید از نزدیک با زیبایی های این دریاچه نیز آشنا شوید. این دریاچه در منطقه ای کوهستانی قرار داشته و دارای زیبایی های زیادی است. شرایط آب و هوایی این نواحی نیز بکر و ویژه بوده و به دلیل کوهستانی بودن این منطقه معتدل است. شما در فصل تابستان می توانید، اب و هوایی خوب و مطبوع را تجربه کنید.

بخوانید:  برنامه سفر مشهدگردی در ۲ روز

نمایی از آویدر

این نواحی پوشش های گیاهی سرسبزی دارند. جنگل های سیسنگان که یکی از انبوه ترین جنگل های مازندران بوده با زیبایی های خود مورد توجه هستند. شما می توانید از طبیعت بکر این جنگل ها نیز دیدن کنید. در فصل های مختلفی از سال نیز تجربه سفر به این نواحی را خواهید داشت.

زمان مناسب سفر:

شما می توانید، فصل تابستان را با سرسبزی های متنوع خود برای سفر در نظر بگیرید. شرایط آب و هوایی در این فصل نیز معتدل و مناسب است. از سوی دیگر این نواحی در تابستان فوق العاده دیدنی و تماشایی می باشند. در این فصل می توانید از دیدنی های نور هم دیدن کنید.

منطقه زیبای آویدر

شرایط اقامت در آویدر:

اطراف دریاچه محل مناسبی برای اسکان شما عزیزان خواهد بود. کمپ زدن در اطراف این دریاچه به صورت گروهی یک تجربه عالی بوده و فضای مخصوصی نیز برای کمپ زدن وجود دارد که از امتیازهای آن بهره مند می شوید.

بخوانید:  روستای قلات شیراز با زیبایی های چشم نواز

این نواحی امروزه از مکان های دیدنی مازندران بوده و از وجود آن لذت می برید. با وجود تنوع استان و دریاچه ها و جنگل های سرسبز شما علاقه مندان تجربه ای خاص خواهید داشت.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *