شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان بوده که سالانه گردشگران زیادی دارد. شما می‌ توانید در سفر خود به این نواحی با خریداری سوغات شاهرود تجربه عالی از سفر داشته باشید.

سوغات شاهرود را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه سوغاتی‌ های مرغوب بهتر است به بازارهای محلی مراجعه کنید. در این بازارها می‌توان انواع سوغاتی را تهیه نمایید. شما با خرید از فروشگاه‌ها نیز می‌ توانید سوغاتی‌ های با بسته‌ بندی مجلل برای هدایا داشته باشید.

 

انگور:

یکی از سوغاتی‌ های محبوب در این نواحی انگور بوده که بیش از ۵۰ نوع انگور در این نواحی کشت می‌ شود. انگور و فرآورده‌های آن مثل کشمش شیره انگور و غیره خریداران زیادی دارند. شما می‌ توانید از میوه فروشی‌ها و میدان‌های میوه فروشی انگورهای مرغوب تهیه کنید.

محصولات شاهرود

نان‌های محلی شاهرود:

نان‌ های با عطر و طعم فوق العاده که طرفداران زیادی دارند. نان کاک، قندی، شیری، فطیر انواعی از نان‌های محلی بوده که می‌ توانید از فروشگاه‌ها و نانوایی‌ ها تهیه کنید. این نان‌ ها با انواع مغزیجات تهیه می‌ شود.

بخوانید:  بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا

سوغات شاهرود

نمد شاهرود:

یکی از صنایع دستی که بسیار رایج و قدیمی بوده این زیرانداز بسیار محکم است و از الیاف پشم تهیه می‌ شود. در قدیم از نمد ها برای زیرانداز استفاده می‌ کردند. امروزه افراد زیادی برای داشتن یک دیزاین سنتی به دنبال این گونه وسایل هستند. شما می‌ توانید نمد های با طرح‌ های فوق العاده را در بازارچه‌های این شهر پیدا کنید.

نمدبافی شاهرود

سفالگری و سرامیک:

صنعتی زیبا مدرن آرامش دهنده که قدمت زیادی دارد. شما می‌ توانید انواع ظروف سفالی سرامیکی با طرح و دیزاین‌ های جدید و بروز را برای عزیزان خود به عنوان سوغاتی تهیه کنید. این صنعت از سوغات شاهرود است.

خرید از بازار شاهرود

زردآلوی شاهرودی:

یک خشکبار محبوب مقوی که در نوع مرغوب آن می‌ توانید در شاهرود تهیه کنید. این نواحی دارای محصولات و فرآورده‌ های مصنوعی زیادی از زردآلو هستند. انواع لواشک آلوچه مربا و کشت زردآلو را می‌ توانید، خشکبارهای این نواحی تهیه کنید.

بخوانید:  شرایط اخذ اقامت قطر در سال ۲۰۲۴

سوغات شهر شاهرود

منبت کاری:

هنری ظریف و ساخته دست با معجزه زیاد شما می‌ توانید انواعی از ظروف یا مجسمه‌های تهیه شده با منبت کاری‌های ظریف و منحصر به فرد را خریداری کنید. این محصولات نفیس و ارزشمند می‌ باشند.

منبت کاری شاهرود

سوزن دوزی:

انواعی از پارچه‌ ها، رومیزی‌ ها، شال‌ ها با هنر دست سوزن دوزی زنان را می‌ توانید، تهیه کنید که الهام گرفته از طبیعت این هنر و صنعت بخش مهمی از فرهنگ را نشان می‌ دهد.

سوزن دوزی شاهرود

انواعی از تنقلات:

شما می‌ توانید تنقلات و خوشبارهای مرغوبی را از فروشگاه‌ های این شهر تهیه کنید. همچنین تنقلات دیگری نیز وجود داشته که بنا بر ذائقه و سلیقه خود می‌ توانید خریداری کنید. برخی از این تنقلات در بسته‌ بندی‌ های شیکی قرار داده شده که برای هدایا مناسب است.

بهترین سوغاتی شاهرود

شما در سفر به شاهرود می‌ توانید با تجربه‌ های زیادی روبرو شوید. این شهر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فوق‌ العاده‌ ای دارد. هر سال گردشگران زیادی از این نواحی دیدن می‌ کنند. شما می توانید با دیدنی های شاهرود و زیبایی های این نواحی نیز آشنا شوید و اطلاعات زیادی کسب کنید.

بخوانید:  پارک جنگلی زرقان و امکانات و تفریحات آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *