یکی از راه هایی که می توانید وارد خاک قطر شوید این است که ازدواج کنید و همین مورد می تواند منجر به ایجاد شدن اقامت شما در این کشور شود. این کشور آسیایی در میان مردم بسیار معروف و خاص می باشد و آرزوی هر فردی است تا بتواند اقامت این کشور را داشته باشد زیرا درآمد بسیار خوبی از روش های متفاوتی در این کشور دیده می شود. قطر یکی از کشور های خلیج فارس می باشد و بر اساس اندازه می توان گفت کوچک ترین کشوری است که در حوزه خلیج فارس قرار دارد. در ادامه شما را با شرایط ازدواج در قطر  آشنا می کنیم.

   مهاجرت در قطر

آشنایی با قوانین و شرایط ازدواج در قطر

قطر یکی از کشور هایی می باشد که در نزدیکی خلیج فارس قرار گرفته است و تا کنون بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ مفر در این کشور ساکن هستند. باید بدانید که این کشور دارای افراد خارجی بسیار زیادی می باشد و افراد بسیار زیادی هستند که در این خاک مقیم شده اند و باید بدانید که ازدواج در این کشور دارای شرایط و قوانین خاصی می باشد و اگر بتوانید به این شرایط و قوانین آگاهی داشته باشید می توانید به راحتی برای این مورد اقدام کرده و از این روش برای مهاجرت خود اقامت دریافت نمایید. البته ازدواج آخرین راه مهاجرت به این کشور می باشد و شما از روش های دیگری همانند تاسیس کردن یک کمپانی، رویداد های کاری و حتی سرمایه گذاری نیز به این شور بروید.

ازدواج در این کشور اصلا چیز پیچیده ای نمی باشد و تمامی افرادی که متقاضی می باشند اگر شرایطی را دشاته باشند می توانند در این کشور ازدواج نمایند و در کل برای ازدواج کردن در این کشور باید از طریق سفارتخانه ها اقدام نمایید و مدارک خود را به همراه عمکس ها و گواهینامه های لازم ارائه دهید.

بخوانید:  گردش در روستای گیترون هلند با شهرت جهانی

هماطنور که می دانید هر کشوری می تواند قوانین خود را داشته باشد تا افرادی که در این کشور ازدواج می کنند بتوانند اقامتی برای خودشان داشته باشند. البته برای این که بتوانید از این طریق مهاجرت کنید لازم است تا گواهی های تولد و مقررات طلاق را به همراه پرونده های ساکنین و پاسپورت و موارد دیگری را نیز تهیه نمایید. همه افرادی که برای این مورد متقاضی هستند باید این مراحل را پست سر خود بگذارند و باید بدانید که حتما باید از مراحل و پروسه های مرتبط با سفارت خانه ها عبور نمایید در غیر این صورت در ادامه موارد به مشکلاتی زیاد بر خواهید خورد.

قطر و شرط های ازدواج در ان

در گذشته در این کشور ازدواج ها به صورت قبیله ای انجام می شد و ساکنان این کشور اعضای خانواده خود را تشویق می کردند تا برای ازدواج یکی از قوم ها و قبیله های خود را انتخاب کنند و اگر یکی از ان ها این کار را نمی کرد امکان طرد شدنش از کل خانواده وجود داشت. در واقع ازدواج های خارج از قبیله ای در این کشور به ندرت رخ می داد زیرا این افراد اعتقاد داشتند که اگر فرد با افرادی از قبیله خودش ازذدواج نماید می تواند شناخت بهتری از او داشته باشد و این کار باعث شناخت بهتر می شود و در نهایت ازدواج ها دارای پایداری های زیاد تر می شدند. در واقع بعد از این که  این توافق ها انجام می شد ازدواج های واقعی در این کشور با نماینده قانونی و ییا مذهبی انجام می شد و در نهایت ازدواج قانونی می شد.

بخوانید:  معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

موضوعی که در این زمینه وجود دراد این است که اگر زنان قطری بخواهند با مهاجرین ازدواج نمایند می توانند دین خود را تغییر دهند حتی اگر مسلمان باشند می توانند این کار را انجام دهند. البته این موضوع را از یاد نبرید که برای تغییر دادن دین و مذهب خود باید از شرایط شرعی و مدنی آن اطلاع داشته باشید و در نهایت آن ها را رعایت کنید. برای ازدواج مهاجرتی در این کشور لازم است تا سفارت و کارکنان کنسولگری در مراسم ازدواج به عنوان یک شاهد حضور پیدا می کنند و این مدل از مراسم ها می تواند به صورت مذهبیی و یا غیر مذهبی باشد.

شرایط ازدواج در قطر

ازدواج مسیحیان در این کشور

قطر یکی از کشور هایی می باشد که مسلمانان زیادی دارد از این رو می توان ان را یک کشور اسلامی نامید و باید بدانید که برای افراد غیر مسلمکان حتما باید از روش های قانونی ازدواج کمک گرفت و این مراسم ها برای افرادی که مسلمان تنمی باشد توسط روحانیون انجام می شود. برای ازدواج مسیحی در قطر باید به کلیسا های کاتولیک، انگلیکان، قبطی و یا ارتدوکس رفته و با ان ها در تماس باشید. در این مراسم ها زمانی که ازدواج انجام شد گواهی ازدواج نیز صادر خواهد شد و ازدواج باید در اداره ثبت زمین و قانونی در وزارت دادگستری غرب بیل ثبت شود.

البته باید بدانید که همه شرایط ازدواج در قطر  برای همه کلیسا ها مجاز نمی باشند و تنها راه قانونی برای فاراد غیر مسلمان ازدواج کردن در کلیسا باشد. باید بدانید که این موارد دارای هزینه هایی می باشد و هر کلیسا می تواند قوانین مرتبط با خودش را نیز داشته باشد. با این حال افراد غیر مسلمان نیز می باید مدارک و گواهی های مرتبط را برای ازدواج خود به کلیسا ارائه بدهند در غیر این صورت امکان ازدواج آن ها وجود ندارد و این مدل از ازدواج ها برای افراد غیر مسلمان کمی پیچیده تر خواهد بود.

بخوانید:  مهراب کوه و زیبایی های چشم نواز آن

معمولا بعد از این که ازدواج صورت می گیرد گواهی ان همراه با ترجمه عربی ان باید در وزارت دادگستری قطر ثبت شود. در وزارت خارجه گواهی و کلیسایی که در آن عروسی انجام شده است ثبت و تایید می شود. این امور می تواند برای افرادی که این کار را انجام می دهند هزینه هایی را نیز با خود دارد و باید بدانید که زوجین باید اسناد خود را به سفارتخانه های کشور خود بدهند تا ان ها نیز تایید شوند.

ازدواج در کشور مسلمان

قطر یکی از کشور های مسلمان می باشد و داشتن زندگی مشترک در این کشور بدون این که ازدواجی صورت گرفته باشد ممنوع خواهد بود و باید بدانید که اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید باید غربالگری پزشکی را انجام دهید و این مورد برای همه افرادی که می خواهند ازدواج نمایند لازم و ضروری می باشد. در واقع این کار را برای پیشگیری از بروز مشکلات ژنتیکی انجام می دهند و هر فردی که بخواهد در این کشور ازدواج کند نیاز است تا این غربالگری ها را انجام دهد. حال که با شرایط ازدواج در قطر  آشنا شدید و اگر این مورد برای شما مفید بوده است می توانید در ادامه اطلاعاتی دیگر در مورد شرایط اخذ اقامت قطر و شرایط تحصیل در اسپانیا نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده بزنید و وارد صفحات مرتبط شوید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *