احسان ثقفی ظهر امروز در نشست خبری گفت:در ۲.۵ گذشته همکاری ما با دولت سیزدهم بیشتر شده و دولت برای حل مشکل‌ها و چالش‌های شرکت‌های خصوصی تا حد توان همراهی کرده، اما انتظار ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه توسعه بازار فرامرزی را به‌طور جدی دنبال می‌کنند، افزود: کار مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم و موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است اما ابتدای کار هستیم و در حوزه صادرات در این دولت ۷۱۰ میلیون یورو صادرات داشته‌ایم که فقط ۱۰درصد توان ما بوده است و انتظار داریم تا دو سال آینده ۱۰۰درصد توان صادراتی‌مان محقق شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از رونمایی طرح پژوهشی-کاربردی در حوزه صادرات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: کشورهایی که در صادرات موفق شده‌اند، حمایت کامل دولت را دارند.

ثقفی با اشاره به اینکه در حوزه دانش‌بنیان‌ها در زمان خودکفایی و خوداتکایی موفق عمل کرده‌ و نیازها تأمین شده‌اند، بیان کرد: برای ورود به بازار جهانی، منابع ارزی باید تأمین شود و درباره تخصیص ارز، شرکت‌های صادرات‌محور در اولویت قرار بگیرند.

بخوانید:  مرحله جدید عرضه خودرو‌های وارداتی امشب به پایان می‌رسد

وی افزود: با وجود تنگناهای ارزی و تأمین سخت کالا از خارج کشور، اقبال به ساخت داخل و شرکت‌های داخلی زیاد است، اما قیمت ارز تنها پاشنه آشیل ماست.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: در این نمایشگاه از پروژه پژوهشی-کاربردی برای توسعه صادرات، شبکه آزمایشی استصنا و پلتفرم صنعت نفت، نیرو و معدن رونمایی می‌شود و شرکت مدیریت زنجیره آرمان با محوریت صادرات آغاز به‌ کار می‌کند.

ثقفی ادامه داد: این نمایشگاه پربهره‌ترین نمایشگاه کشور است و امیدوارم بخش خصوصی در این نمایشگاه ویژه‌تر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت، ۹۰درصد تجهیزات داخلی استانداردهای بین‌المللی را دارند، گفت: هم‌اکنون قابلیت بهره‌برداری از تجهیزات ساخت داخل در دیگر کشورها وجود دارد، اما به‌دلیل تحریم‌ها تجهیزات ما با برندهای کشورهای دیگر صادر می‌شود.

بخوانید:  کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: به ۸۵درصد از فناوری ساخت تجهیزات دست یافته‌ایم و ۷۵درصد از تجهیزات ما به بهره‌برداری رسیده است، دستیابی به ۹۵درصد فناوری ساخت نیز دور از دسترس نیست.

ابوذر جمشیدوند، مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌منظور تأمین نیازهای کشور کارهای مطلوبی انجام شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات این حوزه داخلی‌سازی شده و به دیگر کشورها متکی نیست.

وی تصریح کرد: کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و تحویل به موقع، چهار نکته کلیدی در تجهیزات و خدمات داخلی است که باید رعایت شود.

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت بیان کرد: تخصیص ارز در کشور باید مدیریت شود و مبنای تخصیص آن برنامه و قراردادهای تولیدکنندگان باشد.

بخوانید:  قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *