آلبالو خشکه یکی از تنقلات مقوی و پر طرفدار ما ایرانی ها می باشد که این میان وعده را می توانید به راحتی و با استفاده از نمک، آلبالو و رب انار این خوراکی خوشمزه و ملس را تهیه کنید. در تهیه از رب انار استفاده می شود که باعث ترش شدن آلبالو خشکه و یا حتی داشتن طعم ملس می شود. با چند روش می توانید آلبالو ها را خشک کنید که این بستگی به شما دارد که کدام روش را انتخاب می کنید. در ادامه این مطلب می توان طرز تهیه آلبالو خشکه را مشاهده کرد.

همانطور که ما می توانیم تنقلاتی مانند آلبالو خشکه را به عنوان میان وعده و یا عصرانه تهیه و سرو کنیم به جای این می توان از دسر هایی مانند پادیشاه سارماسی، کانولی و دسر لیمویی را تهیه کرد. با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توانید دسترسی ساده به روش تهیه این عصرانه های خوشمزه و متفاوت داشته باشید. حالا می رویم سراغ آلبالو خشکه، شما به دلخواه می توانید از رب انار استفاده نکنید و فقط از نمک استفاده نمایید. در ادامه با دو روش تهیه آلبالو خشکه آشنا خواهید شد.

بخوانید:  طرز تهیه کچلیک بشتباش غذای شمالی خوشمزه

آلبالو خشکه خوشمزه

مواد لازم

  • آلبالو ۱ کیلوگرم
  • نمک ۲ قاشق غذاخوری

آلبالو خشکه خانگی خوشمزه

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی به دو روش

روش اول برای تهیه آلبالو خشکه این است که در آفتاب خشک کنید. اگر می خواهید آلبالو ها را در آفتاب خشک کنید ابتدا باید آلبالو ها را تمیز کنید و به خوبی بشویید. سپس در قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و آلبالو را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه کنید. پس از این که آب به جوش آمد آلبالو ها را در آب کش بریزید و ۱۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید و دقت داشته باشید که پوست آلبالو ها نباید بترکند. دوباره آلبالو ها را در آبجوش قرار دهید و بیرون بی آورید. در نهایت در سینی مورد نظر پهن کنید و در نور آفتاب قرار دهید.

یکی از روش های مدرن، ساده و رایج برای تهیه آلبالو خشکه در فر و یا توستر می باشد. برای تهیه به این روش باید آلبالو ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس در سینی فر یک ورق فویل پهن کنید و آلبالو خشکه ها را بریزید و پهن کنید به صورتی که فقط یک لایه باشد. حالا آلبالو ها را به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در دمای ۱۳۰ درجه سانتی گراد فر قرار دهید و سپس بیرون بی آورید.

بخوانید:  طرز تهیه کوکو تن ماهی یک غذای فوری و خوشمزه

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی

به دلخواه می توانید از رب انار برای ملس شدن و خوش طعم شدن آلبالو ها استفاده کنید که این بستگی به ذائقه شما دارد. مقدار نمک را با توجه به مقدار آلبالو ها کم و یا حتی زیاد کنید که طعمی عالی و دلنشین داشته باشد. نوش جان.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *