اشکنه یکی از سنتی و قدیم ترین غذاهای ایرانی می باشد. این غذای سنتی و خوشمزه به همراه انواع نان های بربری و نان سنگک سرو می شود. در کنار اشکنه می توان از انواع سبزی های معطر و یا حتی پیازچه استفاده کرد که این بستگی به سلیقه شما دارد. برای تهیه این غذای محلی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و با استفاده از مواد اولیه کم می توانید دارای غذایی سنتی و محلی شوید. طرز تهیه اشکنه تخم خربزه در این مطلب قرار گرفته شده است.

از انواع غذاهای محلی می توان به اشکنه اصفهانی، اشکنه آلبالو و ماش ماشک اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید اشکنه ها انواع مختلفی دارد که انواع اشکنه ها را با روشی ساده و با استفاده مواد اولیه مقوی می توان تهیه کرد. برای دسترسی ساده به روش تهیه این سه غذای سنتی و محلی کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید. اشکنه تخم خربزه را می توان با نان های دلخواه و انواع سبزیجات سرو کرد. برای تزئین می توان از جعفری و شوید و یا حتی لیمو استفاده کرد.

بخوانید:  طرز تهیه سوپ حریره به سبک رستوران ها

اشکنه تخم خربزه ساده

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • کشک ۱ عدد
  • نعنا ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد تخم خربزه ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • زدچوبه به مقدار لازم
  • آب به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه تخم خربزه ساده و مقوی

ابتدا برای تهیه باید به سراغ آرد تخم خربزه بروید. اگر فصل خربزه است می توانید تخمه ها را خشک و سپس در مخلوط کن پودر کنید. سپس می توان در این اشکنه استفاده کرد. حالا باید به سراغ تهیه اشکنه بروید. برای این منظور قابلمه ای را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. حالا پیاز را در قابلمه بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا سبک و شیشه ایی رنگ شود. نمک، آرد تخم خربزه و مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. باید مواد را باهم ۲ دقیقه تفت دهید.

بخوانید:   طرز تهیه ته چین میگو و نکات کلیدی پخت این غذا

طرز تهیه اشکنه تخم خربزه ساده

پس از گذشت ۲ دقیقه نعناع تازه خرد شده و یا پودر نعناع را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا مخلوط شوند. به کشک مقداری آب جوش اضافه کنید تا رقیق شود. سپس کشک را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. برای خوش رنگ تر شدن این اشکنه می توان از مقدار کمی رب و یا زعفران استفاده کنید. حالا باید صبر کنید تا ۳۰ دقیقه بگذرد. پس از ۳۰ دقیقه اشکنه را به همراه نان دلخواه سرو کنید. نوش جان.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *