اگر طعم متنوعی از پلوهای خانگی را می‌ خواهید در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه امگشت پلو آشنا شوید. این پلو با ترکیب تن ماهی و سبزی های معطر تهیه می شود.

پلوهای خانگی و اصیل با طعم‌ های متنوع را می‌ توانید در آرگا را تجربه کنید. شما در آرگا با دستور تهیه انواع پلو آشنا می‌ شوید. طرز تهیه پلو گوشت و پلو بحرینی با طعم های متنوع را در آرگا تجربه کنید.

طرز تهیه امگشت پلو

مواد اولیه:

  • پیاز: ۱ عدد
  • گشنیز خرد شده: ۱۰۰ گرم
  • سیر: ۵ حبه
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • تن ماهی: ۱ عدد
  • شنبلیله خرد شده: ۱۰۰ گرم
  • برنج: ۴ پیمانه
  • کشمش پلویی: ۱ فنجان

طرز تهیه امگشت پلو:

برای آماده شدن این پلو خانگی باید ابتدا برنج را از شب قبل خیس کنید. این کار باعث شد تا برنج در زمان پخت دانه‌ های درشت‌ تری داشته باشد و پخت آن بهتر شود، مقدار نمک روی برنج‌ ها ریخته و کنار بگذارید تا برنج خیس شود.

بخوانید:  روش های یخ زدایی گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی

روش تهیه امگشت پلو

برنج را به همراه مقداری نمک درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. کف روی برنج را با کفگیر گرفته و زمان دهید تا برنج شما نیم پز شود. در این بخش باید پیاز را به صورت خلالی برش زده و درون تابه تفت دهید. بعد از اینکه پیازها کمی طلا شد به آن مقداری سیر رنده شده اضافه کنید.

مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را افزوده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ ها بلند شود. در این بخش شنبلیله‌ ها و گشنیز و ساطوری کرده و به مواد اضافه کنید. تن ماهی را از قبل درون آب بگذارید تا بجوشد و پخته شود. بعد از اینکه پخته شد آن را به مواد گشنیز و پیازهای تفت خورده اضافه کنید و تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه امگشت پلو حالا می‌ توانید برای ته دیگ برنج از مقدار سیب زمینی یا نان استفاده کنید. کف قابلمه را مقداری روغن و نان ریخته و برنج را روی آن بریزید. مقداری تن ماهی و مواد تهیه شده را روی برنج ریخته و زمان دهید تا برنج دم بکشد.

بخوانید:  ایده کیک روز معلم با انواع تزئینات جدید و دوست داشتنی

رسپی امگشت پلو

برای روی برنج می‌ توان از مقداری زعفران دم کشیده شده نیز استفاده کنید. پخت این برنج به مدت ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد. برای روی پلو می‌ توانید از مقدار کشمش تفت خورده شده نیز استفاده کنید. کشمش را روی پلو ریخته و سرو کنید.

برای اینکه پاو خوشرنگی داشته باشید، می‌ توانید از مقدار بیشتری ادویه زردچوبه یا زعفران استفاده کنید. این کار باعث شده که برنج شما رنگ خوش رنگی داشته باشد. این پلو را می‌ توانید با ماهی تازه نیز تهیه کنید. در این صورت باید ماهی را سرخ کرده گوشت ماهی را جدا کنید و درون مواد تفت داد و روی پلو بریزید.

این پلو یکی از پلوهای اصیل ایرانی بوده و طعم و مزه فوق العاده ای دارد. شما می توانید با همین رسپی انواع پلوها را داشته باشید. مرغ و گوشت نیز جایگزین مناسبی برای انواع پلوها است.

بخوانید:  طرز تهیه ساندویچ جگر بندری خوش طعم و محبوب

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *