یکی از انواع حلواهای بسیار خوش طعم حلوای بیسکو می باشد که نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است. بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به دسر دارید و همجنین تمایل به تهیه این نوع حلوا در منزل تان دارید می توانید تا پایان مطلب طرز تهیه حلوا بیسکو همراه ما باشید.

آموزش تهیه بیسکو حلوا

طرز تهیه حلوا بیسکو با طعم عالی

حلوا بیسکو به عنوان یکی از حلوای های بسیار خوش طعم است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که با یک سری مواد ساده می توانید این نوع حلوا را تهیه و نوش جان کنید از این رو، در ادامه مطلب نحوه تهیه حلوا بیسکو را به شما دوستان آموزش داده ایم تا بتوانید با کمک این مطلب این دسر خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم

  • آرد قنادی : صد گرم
  • کره : پنجاه گرم
  • وانیل : یک هشتم قاق چای خوری
  • زرده تخم مرغ : یک عدد
  • حلوا : به میزان کافی
  • شربت بار : به میزان کافی
بخوانید:  طرز تهیه ایمام بایلدی غذای ترکیه خوشمزه با بادمجان

نحوه تهیه

به منظور تهیه حلوا بیسکو ابتدا کره را در دمای محیط گذاشته و اجازه دهید تا نرم شود و بعد به همراه پودر قند و وانیل داخل کاسه مناسبی ریخته و با کمک همزن مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده تا مواد کرم رنگ و سبکی به دست آید.

حالا به کاسه زرده تخم مرغ بیفزایید و مواد را به خوبی هم زده و با هم ترکیب نمایید تا یکدست شوند حالا آرد را دو بار الک کرده و به مواد کم کم بیفزایید و به شکل دورانی با کمک لیسک مواد را با هم ترکیب نمایید.

حالا بعد از جمع شدن خمیر آن را با کمک نوک انگشت تان  ورز داده تا کاملاً یکدست شود و دقت داشته باشید که زیاد ورز ندهید زیرا، اگر خمیر روغن بیندازد ظاهر آن خراب می شود.

حالا بعد از آماده شدن خمیر آن را داخل یک کیسه پلاستیک گذاشته و اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بماند و بعد خمیر را بین دو تا تکه نایلون بزرگ گذاشته و با کمک وردنه به شکل یکدست با قطر نیم سانتی متر باز نمایید.

بخوانید:  تزیین کیک عروس ۱۴۰۳ با ۲۸ ایده جذاب

حالا فر را بر روی دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد گذاشته و بعد از گرم شدن سپس لایه رویی پلاستیک روی خمیر را برداشته و بعد سینی فر را کمی چرب کرده و یا با کاغذ روغنی بپوشانید.

حالا بیسکوییت ها بسته به سلیقه تان یا قالب دلخواه گرد، لوزی یا مربع قالب زده و داخل سینی فر بچینید و بعد سینی فر را به مدت پانزده تا بیست دقیقه در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه دهید بیسکوییت ها پخته و طلایی رنگ شوند‌.

حالا بعد از طلایی شدن بیسکوییت ها آن را از فر خارج کرده و کنار گذشته و اجازه دهید کاملاً خنک شوند و بعد از خنک شدن بیسکوییت ها حلوای دلخواه تان را بین دو تا تکه نایلون با قطر یک سانتی متر باز نمایید.

حالا با کمک کاتر یا قالب دلخواه حلوا را قالب زده و بعد روی بیسکوییت ها را کمی شربت باز مالیده و حلوا را با کمی فشار روی بیسکویت قرار داده که البته می توانید عسل را جایگزین شربت بار نمایید.

بخوانید:  طرز تهیه نان پاسکا حرفه ای در خانه

در مرحله پایانی از طرز تهیه حلوا بیسکو بعد از  آماده شدن بیسکو حلوا ها آن ها را داخل سینی لبه دار چیده و بعد روی سینی با سلفون پوشاننده و به منظور نگهداری از آن ها داخل یخچال بگذارید، نوش جان.

نحوه تهیه بیسکو حلوا

در صورت تمایل شما دوستان عزیز می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه حلوا دهین سنتی  و طرز تهیه حلوا ماهو با دستور تهیه این دسرهای خوشمزه آشنا شوید و به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

برای خرید بلبرینگ سرامیکی کلیک کنید * همچنین برای کسب اطلاعات درباره جرثقیل سقفی میتوانید بر روی لینک مروطه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *