شما علاقه مندان به شیرینی و کیک های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه ترافل نارگیلی آشنا شوید. این نوع ترافل را می توانید در کنار انواع نوشیدنی داشته و نوش جان کنید.

اگر از علاقه مندان به شکلات و شیرینی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه ترافل موز و ترافل خرما آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • پودر نارگیل: ۲۰۰ گرم
  • کره: ۷۰ گرم
  • پودر شکر: ۷۰ گرم
  • شکلات تلخ: ۱۰۰ گرم
  • شکلات سفید: ۱۰۰‌گرم
  • خامه: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه ترافل نارگیلی:

این ترافل را می توانید در کنار انواعی از نوشیدنی‌ها سرو کنید. برای این ترافل ویژه باید نارگیل را با استفاده از شکر ترکیب کرده و مقداری کره دوباره شده به آن اضافه کنید.

ترافل نارگیلی مغزدار

خامه را باید به مواد اضافه نمایید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده تا یکدست شود. بعد از اینکه خمیر شما یکدست و یکنواخت شد، این خمیر را درون یخچال قرار داده تا کمی بسته شود.

بخوانید:  طرز تهیه حلوا خشک گردویی خوش طعم و محبوب

بعد از اینکه مواد ترکیب شده باید از یخچال خارج کرده و به شکل توپک ها گرد کرده و کنار بگذارید. شکلات ها را به طور جداگانه درون ظرف ریخته و روی حرارت بگذارید تا بن ماری شود و بعد از اینکه باز شد، توپک ها را باید درون شکلات بن ماری شده بغلتانید تا به خوبی به مواد آغشته شود.

نحوه تهیه ترافل نارگیلی

توپک های شکلاتی را درون ظرفی قرار داده و درون یخچال بگذارید تا بسته شود. برای روی توپک ها نیز می توانید از مقداری پودر پوسته هم استفاده کنید. این‌ توپک ها را می توانید با نوشیدنی و نسکافه نیز نوش جان کنید.

شما می توانید این نوع ترافل ها را به طور خالص و تنها با پودر نارگیل تهیه نمایید. همچنین می توانید این ترافل را با مقداری مغزهای دیگر ترکیب کنید‌. مغز گردو، پسته و دیگر مغزیجات را با یکدیگر خرد و ترکیب کرده و بعد به ترافل های نارگیلی اضافه نمایید.

بخوانید:  طرز تهیه اشکنه اصفهانی با دستور پخت اصلی

مواد باید به خوبی پودر شده باشد تا با ترافل ها ترکیب شوند. پودرها را باید با نارگیل، کره و مقداری وانیل ترکیب کرده و به خوبی هم‌ بزنید. در نهایت باید مواد را درون شکلات های بن ماری انداخته و به شکلات آغشته کنید.

طرز تهیه ترافل نارگیلی

توپک های خود را می توانید به صورت مغزدار هم تهیه نمایید. توپک ها را کمی گود کرده و دانه پسته یا گردو و بادام را درون توپک ها قرار داده و بعد ببندید. در ادامه نیز می توانید با شکلات آن را تزیین کنید.

میزان کره را باید در این مواد به مقداری انتخاب کرده که باعث باز شدن مواد نشود. همچنین در صورتی که مواد شما رقیق و کمی شل شد، باید  به آن مقداری نارگیل و پودر اضافه کرده تا بتوانید مواد را به صورت یکدست توپکی کرده و بعد درون مواد شکلات بن ماری شده بغلتانید. این نوع شکلات و ترافل های ویژه طعم فوق العاده ای داشته و برای تزیین روی آن ها نیز می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید.

بخوانید:  طرز تهیه کره فندوق مقوی و سالم در خانه

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *