ترشک مرغ درباری یکی از بهترین غذا هایی می باشد که تا کنون ممکن است آن را خورده باشید و این غذا یکی از غذا های بسیار خوب و خوشمزه در ایران می باشد و شما نیز می توانید با مواد غذایی بسیار ساده ای این خورش را در خانه تان تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه ترشک مرغ درباری را برایتان بیان می کنیم و نکاتی برای بهبود طعم و مزه این غذا را برایتان می نویسیم.

 روش تهیه ترشک مرغ

طرز تهیه ترشک مرغ درباری

ترشک مرغ درباری یکی از غذا های بسیار لذیذ می باشد و شما نیز می توانید با استفاده از دستور العمل های لازم این غذای بسیار خوشمزه را تهیه کرده و برای وعده های مختلف شام و ناهار مورد استفاده قرار دهید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم

  • مرغ پاک شده ۵۰۰ گرم
  • آب پیاز یک پیمانه
  • پیاز یک عدد
  • تمر هندی یک بسته
  • زعفران آب شده سه قاشق غذا خوری
  • آبلیمو یک قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به اندازه کافی
  • رب انار دو قاشق غذا خوری
  • آبغوره سه قاشق غذا خوری

طرز تهیه ترشک مرغ درباری

طرز درست کردن این خورش خوشمزه

برای این که بتوانید ترشک مرغ درباری را تهیه کنید نیاز است تا ابتدا مرغ را پاک کرده و خوب به مدت یک ساعت در آب و نمک قرار دهید تا خون آبه آن خارج شود. برای این مورد بهتر است از فیله مرغ استفاده کنید و قطعات آن را کوچک تر نمایید و اجازه دهید آب آن کاملا گرفته شود.

بخوانید:  طرز تهیه چاکلت ماسالا خوش طعم و ایده آل

در این میان شما می توانید به راحتی کار های دیگر در تهیه این غذا را انجام دهید و برای این کار باید یک پیاز بزرگ را بردارید و آن را رنده کنید. ریز بودن دنده رنده باعث می شود تا خورش شما زیبا تر باشد و پیاز ها شکل بدی به خورش شما ندهند‌.

پیاز های رنده شده را درون روغن بریزید و اجازه دهید تا نیمه سرخ شود. زمانی که پیاز ها به حالت نیمه سرخ شده در آمدند شما می توانید مرغ ها را نیز به آن ها اضافه کنید تا خوب سرخ شوند. در واقع خوب سرخ شدن مرغ ها می تواند از باز شدن آن ها در خورش جلوگیری کرده و در نهایت زیبایی و رنگ خوبی را به خورش می دهد.

حرارت قابلمه را کاهش داده و آب پیاز ها را به همراه آبغوره و ابلیمو را به مواد اضافه کنید. شما می توانید یک بسته تمر هندی را در اب جوش بریزید و صبر کنید تا باز شود و یا با استفاده از چنگال آن ها را باز نمایید. بعد از این کار نیاز است تا تمر هندی ها را از صافی رد کنید و آب تمر هندی را به مواد درون قابلمه بیفزایید. در انتها می توانید زعفران آب شده را نیز به مواد بیفزایید و بگذارید تا خورش شما جا افتاده و غلیظ تر شود.

بخوانید:  طرز تهیه املت با کدو یک غذای فوری و خوشمزه

در اواخر پخت می توانید رب انار را اضافه کرده و اگر خورش شما دارای مقدار زیادی آب می باشد درب قابلمه را برداشته و شعله را زیاد کنید تا اب اضافی تبخیر شده و خورش شما باید غلیظ باشد. در انتها این غذا را می توانید با برنج دم شده و یا کته میل کرده و انواع سالاد ها و ترشیجات را نیز می توانید به همراه این خورش مورد استفاده قرار دهید.

پختن ترشک مرغ درباری

نکات مهم برای تهیه این خورش خوش طعم

  • برای این که غذای ما دارای طعم بهتر شود می توانید بر اساس سلیقه خود مقداری گلپر نیز به آن بیفزایید.
  • اگر دوست ندارید از آب پیاز استفاده کنید می توانید آن را حذف کنید ولی یادتان نرود که این مورد به خوش طعم شدن غذا شما کمک زیادی می کند.
  • اگر بتوانید برای سرو این غذا از زرشک پلو استفاده کنید بسیار خوب می باشد و در نهایت شما می توانید به راحتی انواع و اقسام برنج ها با طعم های مختلف را برای این غذا امتحان کرده و از تنوع طعم ها لذت ببرید.
  • اگر رب انار در دسترس ندارید و می خواهید این غذای خوشمزه را تهیه کنید می توانید به جای استفاده از رب انار از رب آلوچه و یا رب نارنج استفاده نمایید.
بخوانید:  طرز تهیه ۳ غذا با نان تست با طعم های فوق العاده

طرز تهیه ترشک مرغ درباری

آشپزی کردن یکی از هنر های خوب ایرانی ها می باشد و می توان گفت امروزه غذا های ایرانی در جهان حرف اول را می زنند و شما نیز می توانید غذا های زیادی با مرغ تهیه کنید و در این مطلب با طرز تهیه ترشک مرغ درباری آشنا شدید و نکات مهم آن را متوجه شدید. در ادامه می توانید با استفاده از لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد طرز تهیه مرغ ترش گیلانی و طرز تهیه زرشک‌پلو با مرغ را نیز مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش داده و هر روز غذا های نتفاوتی را برای خانه تهیه نمایید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *