سیر یکی از طعم دهنده‌ های خوشمزه و ویژه بوده که در انواع غذا ها استفاده می‌ شود و شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه حریری سیر برای انواع غذاها آشنا شوید.


تهیه انواعی از ادویه‌ های خانگی و چاشنی‌ های فوق العاده به صورت طبیعی و کاربردی را می‌ توانید در آرگا مطالعه کنید. طرز تهیه پودر موسیر و پودر گوجه فرنگی با طعم های طبیعی را حتما مطالعه نمایید.

مواد اولیه:

  • سیر: ۵۰۰ گرم
  • نمک: ۱/۲ قاشق  غذاخوری
  • روغن کنجد یا زیتون:  ۱/۲ لیوان

طرز تهیه جریره سیر:

این حریره کاربردی را می‌ توانید در کنار انواعی از غذا استفاده کنید. به ویژه فست فود یا غذا هایی که با گوشت تهیه می‌ شود. عطر و طعم فوق العاده‌ ای خواهد داشت.

دستور تهیه حریره سیر

برای آماده کردن این حریر باید ابتدا سیر تازه تهیه کنید و سیرها را پوست کنید. شما می‌ توانید از سیر تازه یا سیر خشک نیز استفاده کنید. در این ترکیب بهتر است، تا سیر خشک استفاده کنید که زودتر به حریر تبدیل شود. سیرها را که شستید اجازه دهید تا آب اضافی آن کشیده شود و کمی در هوای آزاد خشک شود.

بخوانید:  طرز تهیه نائنگچی غذای پرطرفدار و متفاوت

حالا باید حبه های سیر را به صورت کامل خشک کنید. توجه داشته باشید که حتماً سیر خشک شود در غیر این صورت کپک می‌ زند. سیرها را بعد از اینکه خشک شده درون غذاساز ریخته و به خوبی ترکیب کنید تا خرد شود. در این مرحله از طرز تهیه حریره سیر باید مواد را به خوبی میکس نمایید.

مواد حریره سیر

بهتر است از سیرهای درشت استفاده کنید تا در زمان خرد شدن بهتر ریز شود. بعد از اینکه مواد شما به صورت پوره درآمد با توجه به میزان پوره‌ های سیر به آن نمک اضافه کنید. توجه کنید که خیلی شور نشود فقط باید مواد کمی نمکدار باشد. این چاشنی را می‌ توان در انواع غذا استفاده کنید.

شما می‌ توانیند حریره تهیه شده را درون فریزر نیز قرار دهید. یک شیوه دیگر برای آماده سازی این حریره به جز فریزر کردن آن این است که آن را با روغن تفت دهید. درون تابه مقداری روغن زیتونی روغن کنجد ریخته بهتر تا از روغن گیاهی استفاده کنید و بعد مواد پوره سیر را اضافه کرده و خوب تفت دهید.

بخوانید:  طرز تهیه کوکو تن ماهی یک غذای فوری و خوشمزه

توجه کنید که زیر حرارت کم باشد. بعد از سرخ شدن می‌ توانید حریره را به همان شیوه استفاده کنید. همچنین می‌ توانید، زمان دهید تا روغن آن کشیده شود و بعد به خوبی آن را با گوش کوب یا غذاساز پوره کرده این حریر را می‌ توانید درون شیشه دربسته نگهداری کنید و تا مدت‌ها از آن استفاده نمایید.

طرز تهیه حریره سیر

روش دیگری که می‌ توانید برای تهیه این پوره داشته باشید، استفاده از فر است. بعد از اینکه مواد سیر را درون غذاساز خرد کردید، کف سینی به خوبی پهن کرده و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و در این مدت توجه کنید که سیر طلایی نشود.

تنها خشک شدن آب سیر کافی است. شما می‌ توانید ابتدا سیرها را به صورت درسته خرد کرده به صورت اسلایسی و درون سینی قرار دهید و درون فر بگذارید. بعد از اینکه خشک شد و از دما افتاد آن را درون غذاساز ریخته و کمی نمک اضافه کنید و به خوبی میکس کرده تا پوره یک دست و لطیف داشته باشید.

بخوانید:  طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ لذیذ و محبوب

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *