حلوا یکی از شیرینی و یا دسر های محبوب در سراسر کشور می باشد که با دستور تهیه ها و در طعم های مختلفی تهیه می شود. معمولا حلوا ها را با آرد گندم تهیه می کنند که البته می توان با آرد های دیگر هم تهیه کرد. حلوا ماهو یکی از دسر های زعفرانی خوش طعم محسوب می شود که در بعضی از کافه ها سرو می شود. در این مطلب روش تهیه حلوا ماهو به روش کافی شاپی قرار دارد.

از جمله انواع حلوا می توان به خرش حلوا و حلوا سیب اشاره کرد. انواع حلوا را به دلخواه و با استفاده از چنگال، قاشق و یا حتی انواع مغریجات تزئین کرد. حلوا ماهو یکی از ساده ترین نوع حلوا می باشد که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده علاوه بر مشاهده روش تهیه حلوا ماهو می توان روش تهیه خرش حلوا، حلوا سیب و یا حتی حلوا سوهان را مشاهده کرد. به دلخواه و در صورت نیاز می توانید مواد حلوا را یک و یا دو برابر کنید.

بخوانید:  طرز تهیه حلوا خشک گردویی خوش طعم و محبوب

حلوا ماهو خوش طعم

مواد لازم

  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • کره ۲۰۰ گرم
  • پودر هل ۱ قاشق چای خوری
  • پودر زعفران ۱/۲ قاشق چای خوری
  • گلاب ۱/۲ استکان
  • شیر عسلی ۲ قوطی
  • خلال بادام تازه به مقدار لازم

حلوا ماهو با طعمی بی نظیر

طرز تهیه حلوا ماهو خوش طعم

ابتدا برای تهیه این حلوای خوش طعم و ساده باید تابه ای مناسب را با مقداری کره بر روی حرارت بگذارید. سپس شیر عسلی را هم به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و کره با هم به خوبی مخلوط شوند. حالا باید خامه صبحانه به دمای محیط رسیده را در کاسه ای هم بزنید.

پس از هم زدن خامه صبحانه آن را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا باز شود. در ادامه باید مزه حلوا را بچشید و در صورت کم بودن برای متعادل شدن شیرینی حلوا باید مقداری دیگر خامه صبحانه بی افزایید و مخلوط کنید. حرارت را بر روی متوسط قرار دهید.

بخوانید:  طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه؛ آموزش مرحله به مرحله کباب ترکی رستورانی

طرز تهیه حلوا ماهو ساده و خوش طعم

در ادامه باید حلوا را به صورت مداوم هم بزنید تا ته نگیرد. حالا باید برای خوش عطر شدن حلوا گلاب را اضافه کنید. زعفران دم کرده را هم به همراه پودر هل به تابه اضافه کنید. زمانی که در حلوا حباب های بزرگ ایجاد شد دیگر حلوای شما حاضر است. حلوا را به صورت داغ در ظرف مورد نظر بریزید و با استفاده از خلال بادام ، قاشق و چنگال به دلخواه تزئین کنید. نوش جان.

 

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *