خوراک گردن بوقلمون یکی از غذاهای محبوب بوده که طرفداران زیادی دارد. شما در این قسمت با طرز تهیه خوراک گردن ویژه و نحوه تهیه آن آشنا خواهید شد.

رسپی خوراک گردن بوقلمون:

برای اینکه یک خوراک با طعم متنوع را تجربه کنید در این قسمت با دستور تهیه آن همراه ما باشید. طرز تهیه خوراک ماهی و خوراک گوشت را می توانید در این قسمت مطالعه کنید.

طرز تهیه خوراک گردن بوقلمون

مواد اولیه:

گردن بوقلمون: ۴ کیلوگرم
پیاز نگینی: ۵ عدد
سیر: ۵ حبه
برگ بو: به میزان لازم
زعفران: ۳ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
سرکه: ۳ قاشق غذاخوری

مواد ادویه:

پودر پاپریکا: ۲۰۰ گرم
پودر سیر: ۲۰۰ گرم
فلفل سیاه: ۱۰۰ گرم
نمک: ۱۰۰ گرم
پودر آویشن: ۲۰۰ گرم
زردچوبه: ۲ قاشق غذاخوری
پونه: ۱۰۰ گرم
تخم گشنیز: ۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه خوراک گردن بوقلمون:

برای آماده کردن یک خوراک با طبخ و مزه عالی باید ابتدا بوقلمون را به خوبی شسته و زمان دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. برای اینکه طبخ بهتری داشته باشید، از بوقلمون تازه استفاده کرده که بوی بد ندارد. همچنین می توانید از گردن تازه برای پخت زودتر و بهتر غذا استفاده کنید.

بخوانید:  طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی با طعم عالی

مراحل تهیه خوراک گردن بوقلمون

تابه ای را روی حرارت گذاشته و کمی زمان دهید تا تابه داغ شود. در ادامه باید مقداری روغن درون تابه ریخته و گردن ها را درون آن قرار دهید. گردن را به خوبی سرخ کرده تا بوی بد آن از بین برود. بعد از تغییر رنگ گردن ها باید مقداری پودر سیر نیز به آن اضافه کنید‌. شما می توانید از مقداری پودر پیاز هم برای مزه دار شدن این مواد استفاده نمایید.

در ادامه باید ۲ پیمانه آب جوش، مقداری زعفران دم‌ کشیده، برگ بو و یا کمی دارچین را به گردن ها اضافه کرده و به آن مقداری فلفل بزنید. مقداری آب جوش روی مواد ریخته و زمان دهید تا با حرارت ملایم مواد گردن شما پخته شود.

در صورت دلخواه می توانید مقداری رب گوجه فرنگی تفت خورده را در مراحل آخر پخت به بوقلمون ها اضافه کنید. شما می توانید از مقداری پودر دارچین هم برلی مزه دار شدن مواد خود استفاده نمایید.

بخوانید:  طرز تهیه شربت گیلاس خوش طعم و محبوب

رسپی خوراک گردن بوقلمون

طرز تهیه خوراک گردن بوقلمون به همین سادگی بوده و با این دستور می توانید یک غذای فوق العاده داشته باشید. برای پخت این غذا باید ۱ تا ۲ ساعت به مواد زمان داده تا روی حرارت ملایم پخته شود.

برای افزودن رب و نمک نیز بهتر است تا ساعت‌ پایانی آن را به مواد اضافه کنید. در این صورت گوشت شما بهتر و زودتر پخته می شود. زعفران دم کشیده را نیز در مراحل آخر افزوده و از مقداری چوب دارچین یا پودر دارچین نیز برای عطردار کردن خوراک خود استفاده کنید.

شما می توانید این گردن مخصوص را در کنار پلو نیز سرو کرده و نوش جان کنید. این خوراک ویژه با پیاز فراوان یک ترکیب فوق العاده بوده که از آن استفاده می کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

برای خرید بلبرینگ سرامیکی کلیک کنید * همچنین برای کسب اطلاعات درباره جرثقیل سقفی میتوانید بر روی لینک مروطه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *